Hakuna Matata

2011-12-29
18:47:17

Varning... /L
... för ett negativt inlägg.

Det vilar en förbannelse över mig, rent ekonomiskt. Varje vinter händer det alltid något som gör att min ekonomi raserar.

Varje år.

Självklart även i år!

Därav min nedstämdhet.

Förra vinter var extrem med bilkrock, rån, jätteskuld etc. Vi kom ikapp och när hösten kom hade vi ett bra sparkapital.
Vi planerade en utlandssemester för oss tre. Jag var ju ändå ledig och det är ju lättare för en att ta ledigt. Jag vet att min kära sambo planerade att köpa förlovningsring. Vi planerade att han också äntligen skulle ta körkort när han var pappaledig (då kan han köra när jag kommer hem från jobbet eftersom jag vissa dagar slutar vid 14).

Och självklart... ett startkapital till hus.

Vi hade planer för vårt äntligen sparade kapital.

Så händer det som inte får hända. Det ena efter det andra och sparkontot minskar.

Så återigen inleds nya året med sorg och bitterhet över vad jag återigen inte haft råd att göra.

Det är en sak om man får ta av pengarna på grund av vad man själv gjort men i år så är det faktiskt inte vårt fel utan norska myndigheter. Senast idag fick vi reda på att vi hade rätten på vår sida meeeen inget svar eller hjälp än.
Min sambo skulle börja på pappaledighet på måndag. Inte ens det har vi klart. Jag vet inte när sonen ska börja barnehage. Jag vet ingenting.
Jag vet att sluträkningen för elen kommer, bilbesiktning, tv-licens. Ni vet alla de där eländiga skiträkningarna. O ja... det är dyrare i Norge.

Så vi får leva på våra sparade pengar.

Det är ett i-landsproblem. Jag har inga skulder och räkningarna bli betalda men man blir otroligt ledsen när saker man drömt om går i kras som ni säkert förstår. Allt känns så meningslöst när det ändå alltid går åt helvete. Varför spara pengar när man ändå inte får njuta av dem?

Jag känner mig som en riktig bitterfitta just nu.

Värst av allt är att jag inte har råd att åka till Sverige. Jag får alltså inte fira någon jul min min familj alls i år.

Nu får det vara nog!


Kommentar:
#1: S

Åh,stackare! Det finns verkligen få saker som kan dra ner humöret så mycket som pengaproblem... Hoppas det löser sig för er!!

2011-12-29 @ 21:12:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: