Hakuna Matata

2011-08-23
09:07:30

Nya prylar /S
Jag är en sån där töntig människa som med jämna mellanrum känner att jag bara måååste ha en ny sak på teknikfronten fast jag egentligen inte har något behov av det...

...helt plötsligt, PANG, så är jag inne i en sån period och det som står på min önskelista den här gången är en ny mobiltelefon! Min nuvarande telefon är nog bara ett år gammal men den är så himla tråkig nu när alla har sina flashiga androidtelefoner och alla sina roliga appar. Det är framför allt en app jag fastnat för och det är Runkeeper, en träningsapp som via gps ritar upp rundan du går, mäter din hastighet, distans och kaloriförbrukning. Låter ju töntigt men nu när jag och syrran varit ute och powerwalkat så är det lite roligt att se framför allt sträcka och tid genast, det är lätt att sporra sig själv till att gå liiite längre medan man går, eller lite fortare. Annars måste man ju hem och rita upp en runda på datorn och se hur långt man gått.

http://www.iphoneinfo.se/wp-content/uploads/2010/03/runkeeper1.jpg

 

OM jag nu tillåter mig själv att byta telefon så får den ändå inte vara för dyr, men samtidigt inte vara en superbillig skittelefon som man kommer störa sig massor på. Både syster och T har köpt en varsin HTC i två olika varianter, båda är väl HTCs lite dyrare varianter men jag tycker det verkar vara en bra telefon. Har kollat upp lite vad det finns för olika modeller, och tycker HTC Wildfire S verkar vara en hyfsad telefon till ett bra pris (ca 2100kr). Någon som har någon erfarenhet av den modellen? Sen är det ju den där djungeln med att välja abonnemang, för lilla jag har nämligen samma kontantkort som jag fick till min första telefon.

 

http://www.ofivemobilservice.se/images/htc_wildfire_s_black_3g1.jpg

T försökte hjälpa mig att lista ut något som skulle motivera mig till träning, något jag tillåta mig själv att köpa när jag tappat si och så många kilon, men inget av det han nämnde skulle vara nog lockande för att få mig att hålla igång träningen, men frågan är om inte en ny telefon med Runkeeperappen skulle kunna vara en motivationsfaktor till att hålla igång träningen ett tag, men då måste jag ju ha den från start... DET är väl en bra ursäkt till att köpa en ny mobil?! :p


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: