Hakuna Matata

2011-04-12
17:18:34

Ett kvarts sekel /S
Idag mina vänner är dagen med stort D, den viktigaste dagen på året... min födelsedag ;)
Att fylla år när ingen finns här att fira en gör väl att dagen går ganska obemärkt förbi men det känns ändå ganska bra eftersom jag vet att det här förmodligen är den sista födelsedagen jag behöver fira på egen hand, i fortsättningen bor jag i Karlstad och det borde väl finnas någon då som vill fira en! Min 25 års dag började med jobb, en ganska skön jobbdag då jag slutade tidigt och barnen var på bra humör, fick några grattis från både kollegor och barn innan jag gick hem. Sedan har jag väl mest gjort massa tråkiga saker och måsten så som att kolla lufttryck i däcken, köpt hundmat, "fuskstädat" inför spekulanter på lägenheten som skulle komma och titta idag men som aldrig dök upp(!), en promenad med vovven och nu under kvällen väntar några timmar i tvättstugan.... kul va! Ha ha ha, närå... det känns som sagt ändå ganska bra. Jag tänkte unna mig en pizza, lite choklad och sedan gosa ner mig i fotöljen med en cockerkille som värmekälla på magen och slänga i en film jag lånat av mamma, i DVDn. Man får helt enkelt mysa till det så bra man kan på egen hand :)

De senaste månaderna har det här med att fylla 25 år känts lite läskigt... jag vet inte riktigt varför men det är väl hela den här grejen med att helt plötsligt vara närmare 30 än 20 tror jag. Nu har det lagt sig och istället känns det ganska bekvämt, det känns som att 25 är en bra ålder för mig... jag har varit så himla lugn av mig, alltid föredragit lugna middagar med lite dricka och spelande på hemmaplan med goda vänner framför utelivet även om jag tycker det är kul att gå ut också, men det är inte riktigt acceptabelt verkar det som när man är mellan 16-24 år. Men när man är 25... pang! Nu verkar varenda kotte vara i ett förhållande och föredrar just det samma.. så nu helt plötsligt verkar åldern ha kommit ikapp min personlighet!

Hur som helst, jag ska göra mitt bästa för att mysa till den här dagen, hoppas ni får en fortsatt skön tisdag ni med!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: