Hakuna Matata

2010-09-05
21:31:45

Jobb, jobb, och mera jobb... snaaaaark! /S
God kväll!
Här sitter jag som vanligt, fast vid datorn när jag egentligen har annat att pyssla med eller i detta fall så borde jag egentligen ligga i sängen och försöka somna!

Helgen som gått har varit lugn, men ändå bra. I fredags var jag tillbaka till jobbet då fredagarna normalt brukar vara relativt lugna så trodde jag inte att det skulle vara några problem. Efter två timmar kände jag dock att det var en dålig idé, jag borde stannat hemma även fredag för att kurera mig. Jag tog mig dock igenom dagen som trots allt var ganska mysig. Väl hemma blev det mysmiddag med sambo innan han åkte vidare till en kompis för att se på fotboll. Själv hade jag laddat för en kväll all alone genom att hyra filmen Remember me och köpt lite melon och choklad. När jag satt där i min ensamhet så slängde jag iväg ett sms till Maria och fråga om hon ville komma över, trodde dock inte att hon hade tid med tanke på att det var fredagkväll men till min stora glädje så ville hon gärna komma. Så det blev en lugn, mysig filmkväll med lite prat om hur sommaren varit innan hon åkte hem vid 12-tiden.

På lördagen vaknade jag upp seeeent. Jag brukar sällan sova längre än till 10 men den här gången kom jag inte upp ur sängen förrän närmare 11.30 och jag kände mig fortfarande mer levande än död. Ute i vardagsrummet hittade jag Tobias sovandes under en filt, han har tydligen också åkt på en förkylning. Så den där fredagen jag jobbade straffade sig tydligen för jag kände mig risigare igen. Det blev en väldigt lugn dag, åkte en sväng till Mantorps köpcentrum för att kolla in deras möbelaffär + märkesoutlet. Jag hittade den sänggavel jag fastnat för fast mycket billigare vilket kändes kul, mindre kul är dock att T inte är lika förtjust i den som mig så det återstår lite övertalan innan den får komma hem till oss. Som vanligt när man är sugen på att uppdatera garderoben så hittas inget! Tobias däremot kom hem med ännu mer kläder då han hittade ett par nya jeans på outleten. Sedan blev det en lugn promenad med vovven innan vi påbörjade en lugn skön kväll i TV-soffan.

Idag har det också varit lugnt. Vi tog en sväng med bilen i hopp om att hitta en mysig svampskog. Stannade på några ställen men insåg snart att vi inte skulle hitta någon svamp så istället blev det en promenad i Kärna mosse naturreservat. Väl hemma började vi förbereda inför ankomsten av den nya sängen genom att ta ut en bokhylla vi har i sovrummet, den fick åka upp på vinden och dess innehåll fick åka ner i plastbackar som också åkte upp på vinden. Nu återstår skrivbordet som inte heller kommer få plats utan måste upp på vinden men det får vänta till nästa helg då jag antar att det lär dröja minst en vecka till innan sängen kommer. Det är skönt att kunna ta lite i taget då det trots allt är mer plock med allt än man tror.

Men nu är det dags för mig att packa och sen sova!
Imorgon kl 6.30 ska jag åka till jobbet för att åka med bussen tillsammans med mina kollegor mot Tom Tits förskola för ett studiebesök. Därefter blir det hotellövernattning för att sedan fortsätta med studiedag nummer två på tisdagen. Det kommer bli en lång vecka då jag dels ska upp tidigt imorgon, och det kommer bli två intensiva studiedagar. Vi är inte tillbaka i Lkpg förrän 18.00 på tisdagen. Sedan är det min stängningsdag på onsdagen så det är jag väl inte hemma förrän vid 18 igen, och sen har jag otur nog att det är min tur att stänga även på fredag så jag räknar med att vara helt slut när nästa helg kommer. Nu har jag dock laddat upp med en flaska kosttillskott som ska vara full med allt vad kroppen behöver. Läste nämligen en blogg där en tjej rekommenderade den för att hon känt att ho fått så mycket energi av den, och med tanke på att jag alltid känner mig trött så hoppas jag på att det här är precis vad jag behöver, dels för att orka med jobbet bättre och dels för att få ork och motivation till att komma igång med träningen!

Men NU är det v e r k l i g e n dags att packa så att jag kommer i säng någon gång!

Ha det bra mina vänner!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: