Hakuna Matata

2010-09-28
15:05:56

Hösten är här! /S
Brr, idag mina vänner var det riktigt, riktigt kyliga vindar som blåste och det blev premiär för mössanvändandet när vi var ute på förskolan! I övrigt var det en rätt seg dag då flera kollegor var sjuka och det råder vikariebrist och det verkar vara så det kommer se ut de kommande dagarna så ursäkta om mitt humör inte är på topp...

Igår kväll hämtade jag kära sambon vid tåget. Både jag och Pepsi hade saknat honom massor lite löjligt nog då vi bara varit ensamma hemma ett dygn, men det känns helt enkelt bara för konstigt när inte vi är alla tre här hemma vid läggdags eller när man slår upp ögonen på morgonen...!

Nu har han också varit på sin anställningsintervju, den hade väl gått hyfsat bra men ingen av oss vågar väl hoppas på så mycket då han tydligen saknade en del kunskaper om de saker de jobbade med, men helt kört verkar det inte heller vara. Så nu ska man bara gå runt och vara på helspänn i någon vecka innan det är helt avgjort....!

I övrigt känner vi oss rätt slitna båda två, T har dessutom åkt på en ny förkylning verkar det som. Så nu ska jag försöka hitta tillbaka till läsandet och korsordslösandet för det är sådant som får mig att varva ner på riktigt. Tv-tittande och internetsurfande är också skönt men är egentligen bara ett tidsfördriv snarare än avslappnings för min del.

Kan också berätta att min hjärna har hittat en ny sak att fundera på fram och tillbaka! Min svåger har nämlihttp://grafitec.se/uploads/images/canon_eos_400d.jpggen skaffat en ny systemkamera och har därmed en gammal att sälja. Så nu funderar jag fram och tillbaka på om jag ska lägga några tusenlappar på en sådan. Jag har varit sugen på en då det blir så otroligt fina kort, men grejen med mig är ju att jag inte har tålamod riktigt att lära mig saker, jag vill kunna saker direkt... och jag har ju en ny jättebra kamera så egentligen kanske det klassas som ett onödigt köp. Men å andra sidan så är det ju perfekt att köpa en begagnad (av en person jag litar på) och se om jag kanske eventuellt kan utveckla mitt fotointresse eller om det faktiskt är så att den mest skulle bli liggandes... Just nu fotar jag inte jättemycket, och de gånger jag fotar är oftast när vi är ute och går någonstans och jag har kameran i fickan, och då är en systemkamera för stor...
Men jag är som sagt sugen på en. Särskilt den dagen man får barn skulle jag vilja ha en för kort tagna med en systemkamera blir det verkligen ett helt annat djup i... Hm... Som sagt, jag har återigen hittat något som ockuperar mina tankar... kanske kan man få T lite intresserad så att man kan dela kostnaden :p

Nu ska jag snart ge mig ut i det blåsiga höstvädret och gå en sväng med vovven innan det är dags att åka tillbaka till jobbet för kvällens personalmöte! Ha det bra mina vänner...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: