Hakuna Matata

2010-10-21
15:29:16

Bebis, baby, barn, unge /L
Hej och välkomna till Sveriges sämst uppdaterade blogg. Ja, det beror en heeel del på mig. Men idag ska jag skriva vill jag lova!

Jag är idag 12 veckor på väg... alltså en bulle i ugnen! Skitskoj :)
Trodde väl inte riktigt att det skulle ske riktigt nu. Jag började jobba och flyttade till lägenheten i augusti. Det tog inte många veckor (jag var nog 5 veckor på väg) när jag uppräckte det. Hade svärmor på besök i samma veva och ville väl inte riktigt skylta med mina funderingar. Kände mest en extrem mensvärk på kvällarna när jag skulle sova, bröstvärk på morgonen och jäkla kissnödig hela tiden. Tänkte mest att det var mensen som skulle komma. Men när den inte kom och jag satte mig ner med kalendern och insåg att det var ett tag sen började jag bli lite "orolig". Jag sa ingenting till J faktiskt :) Så en tisdag efter jobbet tog jag vägen förbi apoteket och frågade efter ett test. Väl hemma med svärmor i vardagsrummet och J på jobb pissade jag och det visade gravid. Jag la mig på sängen och log. Kände för att skratta. Gissar på att första reaktionen säger en hel del över hur man egentligen känner inför att få barn. Så jag tog mobilen och sprang ut. Ringde J och berättade, han trodde jag skojade först. Men vi beslöt att jag skulle köpa ett till för säkerhetens skull. Självklart visade även det positivt. Men jag ville vara på extra-säker-sidan och tog ett till med morgonpissen :) Vi berättade för våra föräldrar dagen efter. J har inget tålamod när det gäller big news så så fick det bli. Men jag skulle nog inte orkat hålla mig ända till nu heller.

Jag får skriva mer sen... nu ska jag ut med mor... fick skatteåterbäringen igår - 29.000 kronor! Ha, sitter bra nu :)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: