Hakuna Matata

2010-11-23
21:24:18

Dagarna går, och stiltje består...! /S
Hej mina vänner! Snacka om att vi är inne i en mörk och fruktansvärt trist period av året. Inte nog med att det är mörkt när man stiger upp på morgonen, och mörkt när man slutar jobba, så är det dessutom blött, snö, slask, lera, varmt, kallt... ja allt på en och samma gång. Det är också den tid på året då alla går och blir sjuka, det vill säga alla utom jag tydligen! Just nu har jag lagt några tuffa arbetsveckor bakom mig, veckor med flera sjuka kollegor och desto färre vikarier. Standardsvaret när man ringt vikariebokaren för att beställa vikarie för oförutsedd frånvaro har varit; Jag har ringt runt hela morgonen, det finns inte en enda vikarie, jag är ledsen, hoppas det går ändå! Och själv kommer man med samma standardsvar; Nehej, okej, jaja, tack för hjälpen i alla fall... Samtidigt som man suckandes börja planera för hur man ska överleva dagen. Det jobbiga är inte att man varit helt utsliten och död när man kommer hem, utan det är den pedagog man förvandlas till när man för länge sedan tömt sitt energilager, när man inser hur orättvis man är mot barnen för att tålamodet för länge sedan runnit ut, hur barnen blir rastlösa och ännu "jobbigare" för att man själv varken har tid eller ork eller möjlighet för att planera och genomföra några roliga aktiviteter... Men som sagt, nu är tre tunga veckor förbi, snart går vi in i december månad som innehåller julpyssel, julpyntande, julbak, Luciaträning, Luciatåg, julfest, julledighet som innebär flera lediga dagar för att i lugn och ro träffa sina nära och kära, ett besök till Norge för att träffa bästaste vännen för första gången på ett år!!!! Det är också en månad när vi vet hur den närmsta framtiden ser ut för min och Tobias del då han förmodligen vet säkert för vem han ska skriva kontrakt under denna eller nästa vecka. Jag är trött och sliten men har som sagt lagt de veckorna bakom mig, har varit på "peppmöte" med min chef och känner verkligen en ny lust för att ta tag i mitt arbete igen vilket känns jätteskönt, känner att idéerna börjar ploppa upp :) På det privata planet så har det varit stiltje... både jag och T har som sagt några tuffa arbetsveckor bakom oss och har väl knappt orkat prata med varandra när vi väl är hemma. Men hans tuffa period är också förbi vilket man kan säga att vi firade i helgen med att jag bjöd min käraste på grekisk restaurang och biobesök, det var egentligen för att fira att T har skickat in sin examensansökan. Vi såg Harry Potter som jag nog hade ganska höga förväntningar på då jag gillar de tidigare filmerna men både jag och T blev nog ganska besvikna, men å andra sidan så var det ju en del 1 film, av en tvådelad film och sådana filmer blir väl sällan jättebra var för sig kanske. Idag fick jag en liten självförtroende boost då någon hade lämnat ett meddelande på mitt mobilsvar, det var angående ett 6 månaders vikariat jag sökt i Karlstad. Jag antar att de vill boka in en intervju. Eftersom vi inte vet alls om T får jobb än så måste jag kolla om vi kan vänta några dagar/1 vecka med att boka in något. Finns ju ingen poäng med att gå på en intervju när vi kanske blir kvar här i Lkpg. Nu hoppas jag på att de ska höra av sig från de andra ställena där jag sökt fast tjänst för då kan man ju faktiskt börja fundera lite på vad man ska göra, kanske ska jag tacka ja till det så får T följa mig istället för tvärtom... men som sagt vi får se... skönt är det i alla fall att man får napp på sina ansökningar! Nu ska jag krypa ner i vår underbara säng och se vad jag ska börja läsa för ny pocket. Har precis läst ut den första bok jag läst sen i somras. Fick tvinga mig själv att komma igång med läsningen men det var riktigt skönt när man väl var igång, älskar att försvinna in i böcker och bara mysa! Nästa gång jag skriver hoppas vi på roligare innehåll, vi hoppas på ett besked om jobb och eventuell flytt, och att energin återvänt till fullo! Förresten... jag har bett om det förr men måste göra det igen! Vi har ingen stor läsargrupp men det är ändå fler personer som läser än vad jag kan komma på att jag känner till. Kan ni inte bara lämna ett litet avstamp i ett kommentarsfält... Vem är du, var bor du, ålder för just nu har jag som sagt ingen aning, och det vore lite kul! Ha det gott kära vänner!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: