Hakuna Matata

2010-05-25
20:26:02

Tisdag /S
Återigen; Long time no see...

Sedan jag skrev senast så har våren sakta men säkert börja gå mot sommar vilket känns helt underbart! Desto närmare sommaren vi kommer desto mer tid spenderas ute på förskolan och desto mindre tid läggs på styrda aktiviteter... Alla känner sig ganska slitna efter en lång vinter och går och räknar dagarna till semestern... desto närmare man kommer desto gladare blir man!
Det enda som känns sisådär är att den senaste tidens otroligt ohälsosamma leverne från min sida med ett alldeles för stort godisintag har lett till en viss viktuppgång vilket inte känns särskilt skoj med tanke på den årstid vi går in i med badsäsong, shorts och kjolar... Men den enda man kan vara arg på är ju sig själv och den enda som kan göra något åt det är jag själv! Motivationen för att ta tag i en viktnedgång som gör att jag återigen når den målvikt jag lyckades nå förra sommaren börjar infinna sig, men tyvärr gör den det i samma stund som nästäppan och ond hals = inte läge för att ta tag i träningen! Förhoppningsvis ger den begynnande förkylningen med sig och jag kan på allvar komma igång med träningen...

På hemmafronten så har vi gått på helspänn de senaste veckorna då T har haft kontakt med ett företag i Karlstad och varit på två intervjuer hos dem. Allt lät jättebra, både tjänsten och deras intryck av T. I väntan på deras besked så tillät vi oss själva att våga hoppas och drömma, vi började göra upp planer för vad som skulle göras OM han skulle få tjänsten, vi började titta in på Hemnet.se med jämna mellanrum för att kolla bostadsrätter, jag började fundera på när jag ville sluta and so on...
Det hela slutade dock med att vi egentligen inte fick något besked, det enda besked som han fick var att han inte kan jobba hos dem under sommaren utan får återkomma i augusti då de ska besluta om de ska rekrytera eller ej. Så det blev lite utav ett antiklimax, alla förhoppningar föll pladask... Än är det ju inte helt kört, utan istället får vi fortsätta gå runt med den här jobbiga ovissheten över vad som ska hända under hösten. Även om det hela inte slutade som vi hade tänkt oss så var det ändå helt underbart att få ett besked, nu VET jag att jag kommer att jobba kvar på min nuvarande arbetsplats åtminstone fram till jul och det känns roligare att tänka på och diskutera höstens arbete nu när man vet att man faktiskt kommer att vara en del av det.

Ps. Jag förundras över att antalet läsare har ökat och att den är stadig trots bristen på inlägg! Ds.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: