Hakuna Matata

2010-05-29
18:18:44

Lördag /S
Hej mina vänner!
Det är helg och det är så himla skönt att vara hemma denna helgen efter att ha varit i Karlstad de senaste två helgerna. Gårdagens kväll bjöd på ett rejält åsk- och regnväder, något som passade mig ganska perfekt då jag längtat efter att få mysa inne och höra åskans muller och regn som smattrar mot fönstret. Det blev en lugn kväll med god mat och Tv-mys, men efter att ha slumrat till på soffan för säkert tionde gången så gav jag upp och gick istället och la mig vid 23.

Idag började vi dagen med ett projekt som jag gått och funderat på den senaste veckan men haft lite ångest inför, nämligen att raka Pepsi... alltså raka av pälsen och inte bara trimma. Har varit så less på hans päls som tovat sig och luktat sumpvatten trots att det bara är en vecka sedan hans senaste bad. Jag vet att det bara är päls och att det växer ut igen men saken är den att pälskvalitén tydligen försämras för varje gång man klipper. Men imorse tog jag beslutet, så med vårt vardagsrumsbord som trimbord och T som assistent så startade jag trimmern och körde igång. Pepsi stod faktiskt hyfsat stilla hela tiden förutom när det var dags att ta frambenen. T hade lite ångest under processen medan jag kände en enorm befrielse! Nu har jag en korthårig hund men med sina riktiga cockeröron. Han blev faktiskt riktigt fin... han är självklart finare i sin långa päls men i relation till den skötsel den kräver så känner jag att det inte är värt det då han som sagt ändå ser fin ut i sin nya frisyr. Hur otroligt praktiskt det är med kort päls fick vi känna på under dagens promenad längs Göta kanal när Pepsi kastar sig i kanalen för att simma efter några änder. Vi blev lite chockade då han annars aldrig badar/simmar frivilligt men nu har vi fått se vad han går för... Efter bara en timma var han i stort sett helt torr efter sitt lilla dopp... så himla skönt!!!

Idag har vi alltså spenderat några timmar längs kanalen i Berg, det började med en promenad men då solen lyste och ingen av oss hade lust att åka hem och stänga in oss i en lägenhet så köpte vi en sallad som vi delade på och avnjöt längs kanalen.

Nu ska jag göra mig iordning för om en timma ska jag träffa kompisen M på stan för middag på grekisk restaurang och sedan biofilmen Prince of Persia.

Kram på er!

Vår söta kille i sin nya frisyr!

...och såhär såg han ut tidigare. Som sagt lite finare men så mycket tråkigare att sköta...!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: