Hakuna Matata

2010-03-17
16:45:17

Onsdag /S
Halloj på er!
Nu börjar jag äntligen att känna mig som en människa. Jag kan inte påstå att jag känner mig som vanligt då jag fortfarande mår lite illa vid tanken på mat men jag försöker att äta lite smått ändå då jag tror att det kanske är det kroppen behöver just nu för att verkligen återställa sig helt. Idag ska jag äta helt vanlig mat för första gången i form av torsk och mos, vill ju vara snäll mot magen. Igår åt jag en liten skål med kokt ris då det ska vara bra och snällt mot magen men det var verkligen allt annat än gott. Ris med sås eller grytor till är jättegott men att äta en skål med enbart ris var nästan äckligt, fick verkligen tvinga i mig skålen. Imorse och förmiddags mådde jag lite illa så jag ringde och sjukanmälde mig även imorgon för att mina kollegor skulle ha en chans att hitta en vikarie. Men det illamåendet har nu näst intill försvunnit. Den här dagen har jag ägnat åt att städa undan alla tänkbara magsjukebaciller; sofftyget, kuddfodral, plädar har tvättats, i vardagsrummet har alla ytor torkats av inklusive fönster, golven har dammsugats och skurats. Även badrummet har fått sig en ordentlig storstädning och sen har jag dammsugat och skurat golven i övriga lägenheten. Imorgon ska jag dock se till att städa även sovrummet och köket ordentligt så att det är rent överallt. Nu luktar det kemikalier överallt vilket är underbart då spylukten har suttit i näsan, men nu tränger den andra doften förbi det och det känns som att jag kan börja lägga magsjukan åt sidan.

Men som sagt, blir hemma imorgon med. Då blir det mer tvättning då den vanliga tvätten väntar på att bli tvättad. Det blir lite mer städning som sagt och sedan ska jag försöka tillbringa en hel del tid ute om vädret tillåter då jag börjar känna mig som ett levande lik efter att ha suttit instängd sedan i måndags eftermiddag...

Hoppas allt är bra med er andra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: