Hakuna Matata

2010-03-08
17:48:55

Måndag /S
Long time no see...

Hoppas alla mår bra. Själv känner jag mig nästa som en ny människa i och med att solen har återvänt. Från att ha gått runt och varit helt tömd på energi i stort sett dagligen till att fyllas med massor av ork och energi. Under helgen kände jag tydligt av det. Vi började dagen med en två timmar lång promenad i solen som var riktigt skön förutom blåsten, väl hemma igen och med lite frukost/brunch i magen så kändes det som att jag hade kunnat ta en ny lika lång promenad. T var dock inte särskilt sugen på det och vovven låg och snarkade och sov i sin säng så istället bestämde vi oss för att ta en sväng till Tornby och leta nya vårgardiner som vi varit sugna på ett tag. Utbudet kändes inte så jättestort men till slut hittade vi ett par cerisa i tunnt tyg som bara kostade 99 kr på Åhlens, så de fick följa med hem och det blev faktiskt riktgt fint, framför allt så blir det ljusare + att färgen piggar upp. Innan jag är helt nöjd så ska jag dock leta upp nya matchande kuddar till soffan samt byta ut vår stora tygtavla som vi har ovanför soffan och som jag varit less på ganska länge. Våren verkar ha kommit ute så nu är det dags att låta våren komma även inne :)

I lördags kväll träffade jag vännen M, det blev supergod grillrätt på China som följdes av biofilmen Alice i Underlandet som var riktigt mysig. Det var en bra film men den levde ändå inte upp till mina förväntningar som var ganska höga, men som sagt ändå en bra film. Under middagen så pratades det om lite allt möjligt, och träning var en av de saker som kom upp och det slutade med att jag kanske ska springa Blodomloppet tillsammans med henne och hennes kompisar. Blodomloppet är ett 5 eller 10 km lopp som går i slutet av maj här i Linköping, och hennes lag funderar på att springa  5 km loppet. Jag tänkte att en anmälan till ett sådant lopp kan bli en perfekt morot för joggingen under våren, man vill ju inte skämma bort sig totalt - och 5 km bör man ju klara med lite träning...

Jag började träningen på söndagen ;) Vädret var ju toppen så jag och T tog med oss skidorna och åkte ett varv på Linköpings golfklubb. T var duktig och åkte hela 8 km medan jag genade på en sträcka, men jag var ändå duktig och åkte 6-7 km. Det var faktiskt riktigt roligt, och tekniken börjar komma lite smått. Vi ska försöka åka några gånger till nu innan snön försvinner, så om det härliga vädret håller i sig imorgon så lär det nog bli en sväng efter jobbet... Skidåkning är ju toppenträning och riktigt effektiv förbränningsaktivitet vilket kan behövas efter två veckor men relativt mycket godisätande för min del. T är dock fortfarande duktig och håller sig till frukt, naturgodis och glass...

I övrigt så har väl inget spännande hänt och den här veckan lär väl flyta på som vanligt. På fredag har jag dock min lyxtid på jobbet (7.30-13.30) så då har jag planer på att åka och hälsa på i Karlstad om inte vädret försämras drastiskt. T ska nämligen stanna i Lkpg och tentaplugga, så det blir bara jag som åker hem, och att köra själv i uselt väder är inget jag är så sugen på. Men som det ser ut nu så verkar det ju som att det fina vädret hålla sig :)

Hoppas det är bra med er alla!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: