Hakuna Matata

2010-06-06
21:52:23

Solig, härliga nationaldag! /S
Hej mina vänner!
Här sitter jag och skriver med lite söndagsångest, den här helgen gick nämligen alldeles för fort. I fredags var jag hem till en kollega på grillfest med våra övriga kollegor och hjälp så mycket jag skrattade under de timmarna, Vi hade det superhärligt med god mat och tända ljus på hennes mysiga altan. Vi lekte även en enkel men rolig lek som gjorde att man lärde känna alla lite bättre. Leken gick ut på att alla skulle skriva tre lappar med något påstående om sig själv, det kunde vara kort fakta eller en liten story om något man upplevt. Alla lappar lades sen i en skål och lästes upp en efter en och alla skulle gissa vem som skrivit lappen... Leken ledde som sagt till en hel del skratt och historier och berättelser, perfekt för att lära känna varandra lite bättre!

På lördagen vaknade jag upp med en fruktansvärd huvudvärk och var allmänt seg, kändes som en ordentlig bakfylla, problemet var bara att jag drack minimalt med alkohol under kvällen så det kunde knappast vara det som det berodde på. T var nästan lika seg som mig men vi släpade oss ner på stan där det visade sig vara någon marknad med internationell mat, jättemysigt! T kollade in alternativ till de fjällrävenbyxor som han fick av mig, och jag letade efter linnen... T hittade vad han sökte medan jag hittade noll linnen som lockade mig, däremot fick jag med mig ett par sköna och snygga capribyxor för bara 75kr så jag var riktigt nöjd.

Idag började jag dagen med att städa lite här hemma medan T korrekturläste sitt ex-arbete, därefter tog vi med filt och vovve ut på fotbollsplanen där vi lade oss för att pressa lite. Efter cirka 1,5 h hade både hund och T tröttnat och jag som inte ville ligga kvar ensam fick följa med dem in, men det var nog tur då jag numera har ett stort stoppljus på både mage och rygg :p
Under eftermiddagen har det promenerats och grillats, riktigt mysigt men kanske inte så mycket till firande så här på självaste nationaldagen, men det är väl som vanligt.

Imorgon väntar en ny arbetsvecka, känner inte alls för att jobba, särskilt inte med SMHI:s prognos för den kommande veckan som visade på sämre väder :/ Jag hoppas bara det är fint väder imorgon då jag och kollegan M hade tänkt ta med förskolans 6-åringar på picknick för att avsluta den gruppen för det här året...

Hoppas alla har haft en lika underbart solig helg som oss, kram på er!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: