Hakuna Matata

2010-02-27
15:44:31

Varning for kansliga lasare /L
Hej hopp.
Min vecka har varit mindre bra. Åkte på magsjukan i onsdags namligen. Det borjade med en otrolig magvark och det kandes som om magen svullnade upp till det dubbla. Jag fick knappa upp brallan. 45 min innan jag egentligen skulle sluta skicka de hem mig då jag knappt kunde rora mig. Bilresan hem var olidlig och sjalvklart var det bilko! Sitta i bilko med magen-sprangs-snart-kansla ar inte att rekommendera. J kom hem tidigt också då aven han hade ont i magen men det gick over nar han kom hem. Jag å andra sidan plågades och på kvallen kom forsta spyan. Nar andra spyan kom låg jag i sangen och hade som tur var en hink brevid mig. Det hjalpte inte mycket nar det kom bakvagen samtidigt! Så jag sprang och spydde i hinken samtidigt som det rann nedfor benen. Så nar jag står på alla fyra i badrummet och spyr och skiter och gråter i panik over hela situationen vander jag mig om och ser J med tshirten dragen over ansiktet så bara ogonen syndes. I ena handen en skurmopp, i andra en sprayflaska med medel och torkar golvet med papper med hjalp av fotterna kunde jag inte låta bli att skratta. Om inte det var ett bevis på karlek så vet jag inte. Bara en riktig man kan torka skit från sin flickvan. :))
På torsdag morgon vaknade jag av att J kraktes.

Nu sitter jag har, snart inne på 3 dygnet. Hoppas kunna ata lite mat idag.

På måndag har jag en hemsk dag. Borjar 7.15, slutar 14.00 ska till mitt nya jobb på mote 15 och har personalmote kl 17-19 på mitt gamla. LÅNG dag. Måste spendera 2 timmar i bilen totalt på en dag dessutom, åkandes fram och tillbaka. Mindre kul. Darfor måste man ha bra musik. Dagens tips:

Musik
Sophie Zelmani (Album - I'm the rain)

Film
Shutters island - Valdigt bra!
Planet 51 och Prinsessan och grodan - Helt okej
Ser fram emot Alice in Wonderland och svenska filmen Farsan!

Bok
Inte last någon nu, men kopte 2 bocker fyllda med mandalas. Larorikt och kul for barn!

Ha det fint!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: