Hakuna Matata

2010-02-18
18:17:53

Torsdag /S
God afton!
Det är torsdag kväll och äntligen börjar den här veckan att nå sitt slut. Den här veckan har verkligen känts evighetslång. Det beror antagligen på att förra helgen gick alldeles för fort, kändes inte som att jag varit ledig något alls + att vi hade personalmöte igår kväll. Personalmötet var dock riktigt roligt, vi fick göra en ganska rolig och intressant övning; Vi satt två och två, ena skulle vara berättare och den andra lyssnare. Den som var berättare fick i uppdrag att berätta något i två minuter och lyssnaren hade ett hemligt uppdrag som berättaren inte alls kände till. Första uppdraget som lyssnare (den roll jag hade) var att man under berättarens berättelse inte fick titta berättaren i ögonen samtidigt som man skulle vara engagerad i samtalet. Jag kan meddela att det var riktigt plågsamt, det är svårt att spela intresserad samtidigt som man inte har någon som helst ögonkontakt med människan som försöker berätta något för dig! Under berättarens nästa berättelse var uppdraget att man var tvungen att hålla ögonkontakt men ändå vara nollställd, fick inte säga något och inte visa något kroppsspråk - något som var ännu mer plågsamt! En väldigt givande övning som ledde till en hel del diskussioner om lyssnarens betydelse för samtalet och hur vi behandlar barnen och lyssnar på dem mitt i all stress om dagarna och hur de kan känna sig när vi bra lyssnar på halvt öra och samtidigt är på väg någonstans hela tiden - det var i alla fall en övning jag kan rekommendera!

I övrigt så har det inte hänt något särskilt denna veckan. Pepsi fick göra sitt andra besök på hundtrimmet för att raka öronen och han blev så söt min lilla grabb. Han skötte sig jättebra men det märktes tydligt att han visste vad som väntade denna gång då han hukade ihop sig och satta klorna i golvet när hon skulle gå iväg med honom till trimbordet. När jag ändå var där frågade jag lite om trimkurser då jag verkligen skulle vilja kunna trimma honom själv men jag har insett att det inte är jättelätt. Hon som äger trimmet gav mig massor med tips och numret till en cockeruppfödare som brukar hålla kurser på trimmet och som tydligen var väldigt duktig. Så vi får väl se om jag får tummen ur någon gång och kanske ringer och bokar något. Till våren funderar jag på att lämna in honom för en heltrimning, det vore lite kul att se hur han skulle se ut när han är trimmad, men det kostar ju en liten slant så vi får väl se...

Den här månaden har jag lyckats spara lite pengar så jag tänkte unna mig själv en ny mobil, meeeeen precis när jag insett att jag har råd med en ny telefon så fick jag ett mess från mamma om att bilskatten kommit och ska betalas senast 1 mars = bye bye phone! Så jäkla typiskt men det kanske är lika bra... jag har lite svårt att bestämma mig för vad jag vill ha men det lutar mest åt en Sony Ericsson W508 då min nuvarande sony ericsson vikbar modell har varit helt underbart bra och den är efter 5 år fortfarande riktigt bra gällande batteritid och fortfarande inte en enda repa i displayen och inte ett dugg glapp vad gäller det "vikbara". Men vi får se, det lär ju som sagt inte bli någon ny telefon denna månaden i alla fall!

Den här helgen hade jag planer på att åka hem till Karlstad då jag har min tidiga fredag imorgon. Idag bestämde jag mig dock för att hoppa över en hemresa denna helgen då T inte vill följa med pga OS och plugg + att hans föräldrar skulle vara borta i helgen, sen skulle det tydligen komma en hel del snö under helgen och att köra själv känns inte så lockande då, det är framför allt resan tillbaka till Lkpg som jag tycker är jobbig, jobbigt att man måste åka hem på söndagen även om man skulle vara trött ha ont i huvudet eller vad det nu kan vara, och det inte finns någon annan som kan köra. Istället blir det nog en ny hemresa om 3 veckor då jag har min tidiga fredag nästa gång. Så mina nya planer för helgen är att ta tag i de foton jag framkallade i somras - nu ska de in i album!

Dags för middag - pizza idag då varken jag eller T har ett uns av energi för att laga mat idag! Puss på er...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: