Hakuna Matata

2010-02-05
15:15:27

Fredag /S
Hej på er!
Imorse när jag vaknade var det svinkallt ute, -15 grader kallt! Dagen fortsatte lika illa då jag börjar blöda näsblod trots att jag bara varit vaken i 5 minuter... det är evigheter sedan jag blödde näsblod och jag hade glömt vad otäckt det är då det verkligen känns som att det forsar blod ur näsan! När jag kommer ut till bilen så är alla rutor täckta med frost - invändigt! Att skrapa rutor är alltid trist men att behöva skrapa framrutan invändigt är ju nästintill omöjligt! Iväg kom jag i alla fall till slut men dock lite väl sent för att komma i tid till jobbet.

Morgonen på jobbet började i alla fall bra men tyvärr började det dala efter bara en timma då jag knappt kunde andas pga nästäppa och mitt huvud kändes som bly och jag svettades och frös om vart annat... givetvis är det ju dessa dagar när barnen är som jobbigast! Barngråten avlöste varandra konstant och vår nya minstingen nöjde sig enbart med att bli buren vilket jag varken hade tid eller ork för... Jag ville verkligen åka hem men då det redan var två sjuka och vi därmed var två man kort på förskolan så kändes det inte riktigt okej. När jag väl kom iväg på den efterlängtade rasten så "tvingade" dock mina två kollegor på de andra avdelningarna hem mig då det var lugnt inne hos dem och jag såg väl inte alltför kry ut. Så den senaste timmen har jag spenderat hemma på soffan med en filt över mig. Idag insåg jag verkligen att det inte funkar att jobba på en förskola om man känner sig krasslig, för nu när jag väl är hemma så är jag förvisso trött och sliten och allt annat jag kände på förskolan men det känns ändå ganska okej, men att befinna sig i barngrupp och känna allt det där var en katastrof! Nu hoppas jag istället på att jag ska bli piggare innan det är dags att gå till jobbet på måndag. Jag har också ställt in träff med M ikväll då vi tänkt käka och gå på bio men just nu vill jag bara vara hemma...

För övrigt så händer inte så mycket. Mina tankar handlar för tillfället om att spendera pengar då det är så mycket jag vill ha just nu! Jag börjar känna ett desperat behov efter en egen dator då min nuvarande är näst intill helt värdelös. Jag startade den härom veckan då jag verkligen behövde använda datorn och T behövde sin, och då tänkte jag helt ärligt på att slänga den i golvet för att få mig at må bättre för jag visste att jag aldrig någonsin kommer starta den igen, den går helt enkelt inte att använda när det går sååååååååååå långsamt vad man än ska göra!
En annan sak jag vill ha och som jag också känner att jag kanske borde köpa är en ny mobiltelefon. Min nuvarande är 6 år gammal (minst!) och det har verkligen varit en bra telefon men den senaste tiden har den låst sig av och till vilket jag antar är ett tecken på att den börjar lägga av. Att ha en fungerande telefon känns ganska viktigt nu när man åker så mycket bil, i samma veva tänkte jag byta från kontantkort till abonnemang då det också känns lite säkrare att veta att man alltid kan ringa och inte bry sig om att pengarna på kortet snart är slut.

Ytterligare en sak jag funderar på att köpa är en digital systemkamera, inte en ny utan i så fall en begagnad då min svåger ska sälja sin. Jag har varit lite smått sugen på en systemkamera den senaste tiden då det blir så otroligt fina bilder med en sådan kamera, men egentligen känns det som ett onödigt köp då min kamera bara är 6 månader gammal, men å andra sidan vill man ju ha en bra pocketkamera också då systemkameror är lite väl stora att ta med sig överallt. Om jag nu ska ha en systemkamera så borde jag kanske slå till nu då jag får en för halva priset mot att köpa en ny och jag skulle bara våga köpa en begagnad kamera från någon jag känner.... så ni kanske förstår mitt resonerande fram och tillbaka som egentligen inte leder någon vart :p

Nu ska jag återgå till att bara vila samtidigt som jag önskar att kände mig frisk och orkade gå en riktigt lång promenad med vovven i det underbart soliga vädret då det faktiskt bara är -5 grader ute nu trots den kalla starten imorse.

Ha det skönt mina vänner!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: