Hakuna Matata

2010-12-18
12:19:56

Nu är det (snart) jul, här i vårt hus /S
Hej mina vänner!
I år känner jag mig precis som ett barn i väntan på julafton, fast i mitt fall är det väl kanske snarare en väntan efter ledighet att få träffa alla man älskar i lugn och ro, och allra mest ser jag väl fram emot en Norgeresa för att träffa käraste vännen  som jag inte träffat på ett helt år!!!!!! Det ska bli så himla kul att ses, att bara prata, prata och prata :)

Nu återstår i alla fall bara tre ynka arbetsdagar innan vi påbörjar vår ledighet! Irriterande nog så stänger jag på onsdagen så vi får väl se om väder och vind samt energin tillåter oss att åka mot karlstad redan på kvällen eller om vi får vänta till torsdags morgonen.
Dagarna på jobbet går fruktansvärt långsamt nu och jag antar att de kommer vara ännu segare den här veckan då barnantalet dessutom sjunker ganska mycket vilket i och för sig kan vara skönt men det kan lätt också bli lite långtråkigt. Måndagen har dock hela förskolan en pyssel-/bakdag med olika stationer så då ska jag göra rischoklad hela förmiddagen med olika barngrupper så jag hoppas på att det blir en rolig dag, bakning brukar vara uppskattat bland barnen.

Den här helgen har vi tänkt förbereda lite inför hemresa, bland annat ska takräcket skruvas fast på bilen så vi får med oss skidorna, sen ska de sista julklapparna packas in och sen behöver vi bestämma oss för när vi sk åka till/från Norge och hur vi ska ta oss dit. Men allt detta känns som ganska angenäma uppgifter för en gångs skull då allt som ska med ska användas till roliga saker/utflykter :)

Jag kan ju också passa på att uppdatera er om Pepsis koppelträning. Tyvärr så har väl motivationen sjunkit ganska mycket sedan jag skrev senast då utvecklingen verkligen avstannat och jag tror inte ens han förstår vad det är vi vill att han ska göra. Jag har fortsatt att stanna varje gång kopplet sträcks, säger och visar kommandot "gå här". Nästan varje gång jag säger det så kommer han till min sida men så fort man börjar gå igenom så skyndar han framåt och inom loppet av 30-60 sekunder så får man upprepa kommandot och så börjar det om... så det känns som att han inte förstår vad vi menar/vill med kommandot, att det handlar om att han INTE får gå på sträckt koppel, han verkar snarare tro att det handlar om att med jämna mellanrum springa till matte innan man får sätta fart framåt igen... *suck*
Jag kan dock inte säga att min irritation ligger på honom utan snarare på mig själv eftersom han inte verkar förstå vad jag vill, så antar jag att jag inte har hittat rätt metod för att få honom förstå... Eller är det helt enkelt så att han inte kommer lära sig att gå helt perfekt i kopplet på grund av att han har lärt in ovanan under 6 års tid?
Något har vi dock fått ut av det hela och det är att vi köpte nytt halsband och numer skippar stryphalsbandet för vi har insett att han lyssnar minst lika bra med vanligt halsband.




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: