Hakuna Matata

2010-08-11
20:03:40

onsdag och livet flyter på /S
Halloj!
Dags för en ny liten update kanske...
Egentligen är väl mitt liv väldigt stilla som vanligt med näst intill noll och ingenting att rapportera. Jag är nu inne på min andra jobbvecka som hittills har varit precis lika lugn som min första vecka, skillnaden denna veckan är att jag nu har påbörjat min allra första inskolning med en liten ettårig kille. Hittills har det flutit på bra och han börjar äntligen att ty sig lite till mig, men det är inte helt lätt när man inte riktigt vet vad som är normalt och hur det brukar gå till. Jag har givetvis frågat kollegorna men ändå... Jag har varit oerhört trött om morgonen och eftermiddagarna de här dagarna och jag antar att det kan ha med inskolningen att göra, för även om det är en lugn kille så är man ändå lite på spänn för att kolla in hans reaktioner och att ha hans förälder med större delen av tiden, och sen undran hur det går när föräldern lämnar barnet vilket hon gjorde första gången idag och till min stora lättnad så gick det finfint och fortsatte att leka som om inget hade hänt i stort sett... så förhoppningsvis går de resterande dagarna och nästa inskolning som börjar nästa vecka, lika bra.

Annat som jag gjort denna vecka är väl att invänta nyheter på jobbfronten för T då han sökt lite jobb och snart ska komma i kontakt med det företag han "hade på G" i våras. Jag har letat tjänster till oss och börjat titta på alternativa lösningar för Pepsiproblemet som uppstår om T snabbt skulle få jobb i Karlstad. Jag kände mig väldigt lättad när jag hittade en tjej som ska starta en dogwalkingverksamhet i Karlstad i september för om hon har tid att ta sig an Pepsi så är ju i stort sett problemet eliminerat. Vi har ju en dagmatte här men skulle hon bli sjuk eller åka bort och jag står ensam här så vore det ju kris då han skulle få vara ensam alldeles för länge än vad som är okej. Än så länge är det ju inget problem men det gäller ju att ligga steget före och vara förberedd på det så att han får det så bra som möjligt. Det som var bra med den servicen var att det inte verkade vara särskilt dyrt, bara 1495kr i månaden för att de kommer och rastar hunden 1ggr/dag. Det går ju att jämföra med hunddagis som ofta ligger från 2000kr och uppåt för en heltidsplats. I Pepsis fall tror jag dock att han skulle trivas bättre med att få vara hemma och få någon som rastar honom än att behöva ligga i en box på två kvadratmeter en hel dag förutom två promenader. Men som sagt, det återstår att se om T ens får något jobb i Karlstad...

Gällande träningen så kan jag meddela att det går otroligt bra, Förra veckan joggade vi tre dagar, 2,5 km + 5km +5km, och varje joggingrunda har följts upp med ett kort styrkepass här hemma i vardagsrummet. Den här veckan har vi hunnit med två dagars träning, 5km + 2,5 km. Gällande maten så äter jag väl precis som vanligt förutom det att jag faktiskt lyckats med att hålla mig undan godisätandet chockerande bra, har bara ätit choklad 2 ggr på två veckor vilket är helt otroligt bra för att vara mig! En stor anledning till att det går så bra tror jag är att vi gör allt tillsammans... T har ju slutat äta godis för länge sen, så han frestar mig inte med sitt godisätande, sedan har både han och Pepsi följt med och joggat och hållt ett lagom högt tempo som är liiiiiiite för snabbt för mig så att jag måste kämpa lite och därmed utmana mig själv vilket man måste göra hela tiden med träning... så än så länge har jag bara trevliga nyheter, men så har det ju bara gått 1,5 vecka också :p

Snart är det helg igen och det kommer med största sannolikhet bli en väldigt lugn helg, mest på grund av att jag är lite utav en fattiglapp då det gått en hel del pengar på trevligheter redan + att fredagen den 20 augusti ska vi på mer trevligheter då det är dags för Lars Winnerbäck-konsert i Karlstad :D

Dags att duscha, puss på er!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: