Hakuna Matata

2009-09-29
18:01:43

Tisdag /S
Hej!
Idag slutade jag tidigt och det var såååå skönt då vår nuvarande vikarie är knäpp! Idag kom hon och muttrade om att vi borde anmälas, om hon haft barn hos oss hade hon anmält oss direkt som tvingade barnen att vara ute i kylan i 4 timmar! Okej för att det är kallt men va fasen det är inte direkt Sibirien vi bor i, och alla barn har lekt och haft roligt under hela den tiden så det var inte direkt så att vi plågade dem - jäkla puckotjej!! Tyvärr måste vi stå ut med henne en dag till och då lär hon väl ha ännu mer att säga då vi har utedag imorgon och kommer spendera hela dagen ute inklusive alla måltider...

Efter jobbet var det dags för Pepsis besök hos veterinären. Veterinären gjorde en allmän undersökning först innan han kände på knölen som han sedan tog prov på. Det visade sig att det var precis det han misstänkte, en lipom om tydligen är en tumör, en stor fettknöl. Han tyckte inte att vi skulle göra något åt den då den inte alls stör Pepsi mer än att den är ful för oss att se på. Han tyckte dock att vi skulle ha koll på den så den inte växer då det finns en viss risk för att det kan vara en elakartad men det var tydligen mycket ovanligt. Besöket tog ca 20 minuter, det gjorde mig 670 kr fattigare men också både mig och T lugnare så det var väl värt de kronorna. Precis som T sa så hade man ju aldrig förlåtit sig själv om man struntat i att undersöka den och det senare hade visat sig vara något allvarligt...
Under besöket passade vi också på att väga honom och det visade sig att han hade gått upp lite i vikt och nu är en liten dunderklump på 16 kg så han har definitivt byggt en hel del muskler för han kan knappast kallas för tjock. Senast vi vägde honom hade vi bara haft honom någon vecka och då hade han ju urusel kondis.

Nu ska jag snart slänga mig i soffan och bara njuta av en TV-kväll som jag suktat efter i flera dagar nu!

Hoppas ni har haft det bra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: