Hakuna Matata

2009-09-14
20:56:31

Norsken og Svensken /L
Ta mig bövlen, här försöker man blogga men blogg.se krånglar alltid. Så dålig uppdatering beror inte bara på mig :P

Tänkte dela med mig av nya upptäckter. I Norge är man mycket mer öppna med tankar kring invandring och invandrare. Patriotismen är som rasismen i Sverige. Jag var exempelvis med om en händelse på pressbyrån där kassörskan försökte hjälpa en kund som inte kunde norska och uppenbarligen också invandrare. När killen gått vänder sig kassörskan till en annan äldre man (kund) och då två börjar prata om vad jobbigt det är med invandrare och att de inte tillför något i samhället. Jag stod chockad och såg på. Det skulle aldrig ha skett i Sverige. Nu är det också så att de har val här idag och norges svar på Sverigedemokraterna är nära att vinna. De har bland annat som mål att inte ta in fler asysökande än 1000 och dessa ska sedan placeras i läger. Jag kan även tala om att jag inte mött en norsk som inte uttalat sig som vi i Sverige skulle skrika rasist åt. Till deras försvar kan jag väl också säga att i Sverige skriker vi rasist åt allt. Men en klar skillnad är det.

Till andra saker.
I helgen slöa jag så in i h-vetet. Hela lördagen gick åt till True blood och pyjamas. Skönt var det vill jag lova.
Nu räknar jag mest ner till London-resan. :)

Sov gott!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: