Hakuna Matata

2009-09-02
18:27:14

Jag vill nog leva trots allt. /L

Idag kära vänner kan jag överlyckligt tala om att min arbetsdag varit riktigt bra. Men i jämförelse med gårdagen så kan det i och för sig bara bli bättre. Nu har jag bara morgondagen kvar sedan är det helg igen :) På fredag drar jag till Polen/Warsawa på shopping tur med min kära far. Han har beställt lyxhotell åt mig så jag har höga förväntningar. Det ska bli skönt att få resa lite, det ske inte allt för ofta.

I lördags jobbade jag i Oslo åt pappa. Han har några anställda som skulle flytta ut ur sin lägenhet och den fick jag flyttstäda. Som betalt ska jag få välja ut en ny dator men det är lättare sagt än gjort då jag inte kan speciellt mycket om det. Jag satt med mitt The Sims 3 och jämförde kraven med vad datorerna hade :P Kan någon vara så snäll och säga vad man bör satsa på för att få en bra SPELdator. Ni vet, ramminne, grafikkort och allt det där. Hur mycket bör varje sak innehålla elle ha för storlek... hur man nu säger?

Pappa ringde förut och sa att han åkte tåg (?!) hem från Oslo idag. Sedan sa han att om jag hade tid fick jag gärna hämta upp honom på stationen.... men jag behövde absolut inte för han kunde gott gå.... MEN om jag ville fick jag gärna hämta honom... så jag antar att jag borde det? :P

Mamma skickade nyss ett mms av sig själv. Hon har banne mig snaggat sig. Hon hade riktigt långt men nu är det kortare en brorsans. Men det blev väldigt fint :)

Jag måste berätta att Åsa påsa är en annan hund i Norge. Hon ger inte alls samma utfall mot hundar och hon går fot självmant när vi är ute. Varför kan hon inte det hemma i Karlstad? Jag som har hört att hundar inte minns/lever i det förflutna? Eller är det jag som sänder ut fel signaler? Säkert.

Hej så länge! :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: