Hakuna Matata

2009-11-22
21:58:12

Pengar växer inte på träd... /S
...tyvärr!
Jag som gått och väntat på att lönen ska komma så att jag kan köpa en ny telefon har insett att en ny telefon förmodligen får vänta. Pengar har gått åt den här månaden, både till nöjen, avbetalning på billån, och andra nödvändiga utgifter. Den här helgen hade jag som plan att i stort sett inte göra något kostsamt utan försöka spara undan så mycket som möjligt av det som fanns kvar på kontot. Men efter att jag och T spontant bestämde oss för en liten trevlig dejt i lördags så gick det en hel del pengar, och det kommer gå ännu mer pengar imorgon när bilen ska tankas, och under den här veckan ska Pepsi vara hos dagmatte varje dag på grund av renoveringen så då kommer det också gå pengar...
Men nu är det ju inte långt kvar till lön, men då kommer nästa månads utgifter som innehåller tråkiga men nödvändiga utgifter, julklappsköp, bilbesiktning and so on. Min förhoppning är också att jag ska ha tid och pengar för  en liten tripp till Norge för att hälsa på käraste vännen... men det återstår att se...

Att jag för mindre än ett halvår sedan klarade mig på cirka 4000kr/månad är nu helt ofattbart. Jag har i alla fall haft alldeles rätt när jag under hela min studietid har sagt till kurskamrater som förundrats över att jag kunde klara mig utan lån; att har man inga pengar att spendera så måste man få det att funka, men hade jag haft lån så hade jag ändå spenderat alla pengar!

Det jag ser fram emot nu om man ser till ekonomin är den dag då jag har betalat av mitt billån, och om allt går som det ska och jag inte får några oförutsedda stora utgifter så kommer jag förmodligen vara färdig med den betalningen i juli den kommande sommaren. Då kommer jag helt plötsligt ha 3500kr varje månad som jag kan använda för att bygga upp min buffert med som just nu växer i snigelfart, men huvudsaken är väl att den i alla fall växer varje månad :P

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: