Hakuna Matata

2009-05-24
15:42:07

Sunny day /S
Hola amigos!
Idag är det riktigt skönt ute... jag har faktiskt varit ute en del för en gångs skull. Under förmiddagen var jag duktig och gick ut och rensade rabatten och gräsmattan, och det tar alltid längre tid än man tror! Jag passade också på att så lite ringblommor då mamma var gullig och köpte frön till mig när de var här senast, så nu är det bara att vänta på att de ska börja växa!
När det var gjort spenderade jag en halvtimme vid datorn innan jag och T gav oss ut på en riktig långpromenad, även idag gick vi till Vallaskogen men idag gick vi en längre runda i skogen. Det var riktigt varmt ute och vi ångrade oss rejält att vi inte tog med glasspengar. Promenaden var mysig förutom två möten med vidriga ormar!!!! Först möttevi en minikopparorm som ringlade i gräset precis vid stigen. Jag hoppade en meter upp i luften och skrek medan T stannade och tittade. Ungefär en halvtimme senare mötte vi ännu en miniorm men denna gång låg den mitt i vägen och det var en liten huggorm. Reaktionen blev den samma då jag flög en meter upp och en meter åt sidan medan T stannade och tittade....Usch, jag hatar verkligen ormar!!!!!

Väl hemma åt vi den efterlängtade glassen, det var längesen glass smakade såååå gott! Nu ligger jag på soffan och pysslar lite med referenslistan på min artikel. Så fort den är färdig så mailar jag iväg den så att det är avklarat, därefter är det bara att vänta på att få ett datum och en tid när jag ska presentera den och sen skriva ihop ett litet "manus" inför den dagen, men det får vänta till nästa helg. När jag har gjort det ska jag läsa lite på Ls examensarbete.

Idag är det min tur att fixa middag också, jag väljer mellan spaghetti carbonara eller tonfisksallad, just nu lutar det åt tonfisksallad som vi tar med oss och äter ute, blir lite mysigare :) 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: