Hakuna Matata

2009-05-03
22:47:28

Helgen är över /S
Då var man tillbaka i Linkan efter ännu en långhelg hemma i karlstad. Helgen har varit bra, den började i onsdags kväll då vi kom fram vid 8, syster yster med familj tittade in hos mamma och pappa en snabbis. På torsdagen träffade jag älskade L några timmar i solen, vi passade på att prata, prata och prata + byta presenter. Jag fick en perfekt present i form av en mugg med en liten text om lärare som jag ska ha i personalrummet. Jag fick också en liten påse med massor av smycken: örhängen, halsband, ring, och flera armband.

På valborgsmässoaftons kväll tittade jag på majbrasan med mamma och pappa innan vi åkte hem till syrran på grillkväll, det var jättemysigt. T var ute med sina kompisar på partaj så honom hämtade jag vid 2-tiden. Fredagen spenderade T bakis genom att sova bort halva dagen, så jag hämtade upp syster och åkte till Mariebergsskogen för att träffa moster som var där med sin hund på hundutställning. Det var massor med fina hundar och särskilt förälskad blev jag i en liten mopsvalp som var sååå söt. När klockan närmade sig 13 så följde jag med mamma och pappa till Bergvik för lite shopping, jag köpte ett par svarta tygskor och en klänning. Senare under dagen när T vaknat till liv åkte vi hem till pappas moster tillsammans med syrran för att hälsa på och för att träffa det senaste tillskottet i släkten i form av den 3 månader gamla Ingrid som charmade mig totalt med sin svarta kalufs på huvudet och sin lilla mun och små ögon tillsammans med sina stora runda kinder... så himla söt! När det besöket var avklarat gick vi in till deras granne, det vill säga Ts föräldrar som bor i samma trappuppgång och på samma våningsplan! Det blev dock en snabbvisit då de var på väg ut, därifrån åkte vi sedan hem till min andra syster och fikade... Fredagen slutade dock nästan löjligt tidigt då både jag och T var helt slut och inte orkade hålla oss vakna längre än till kl 22.
När vi vaknade på lördagen vid 10 gav vi oss ut på GPS-jakt, jag har nämligen noll till lokalsinne och nu när jag har skaffat bil står en GPS högt på listan :p Vi hittade dock ingen till rätt pris och bestämde oss för att kolla vad som finns på nätet istället. När vi letat klart i butikerna hade klockan hunnit bli 12 och vi åkte ut till Ts sommarstuga för att spendera dagen med hans familj. Medan hans föräldrar och han pysslade i trädgården, spenderade jag min tid på deras soliga altan tillsammans med en bok och där satt jag i 4 timmar vilket resulterade i att jag blev lite lätt solbränd, dock inte åt det bruna fina hållet utan mer åt kräftfärgade hållet :p På kvällen blev det god mat i form av grillat och vi pratade om allt och inget fram tills dess att klockan hann bli 20 då jag hoppade i bilen och åkte hemåt för att göra mig redo för en utekväll tillsammans med mina systrar och deras kompis.
Kvällen började hos syster med lite prat och dricka och fortsatte sedan ner mot stan och in på Koriander vid 23-tiden. Tråkigt nog så var vi nästan först in men folk strömmade till under kvällen. Det var ingen jättelyckad utekväll då de spelade lite halvkonstig musik och jag var lite för nykter men det var ändå skönt att komma ut då det var evigheter sen jag var ute sist. Det ska dock inte dröja lika länge till nästa gång, någon gång i sommar får det bli en utekväll med min buddy som jag saknade enormt under kvällen...

Idag har det inte hänt så mycket, jag har tvättat bilen som var riktigt skitig, och sen har jag spenderat tid tillsammans med familjen fram tills dess att vi åkte tillbaka mot Linkan. Jag körde hela vägen och slog därmed mitt personliga rekord när det gäller körsträcka. Efter nästan 3 timmars bilkörning så var jag dock rätt trött när vi väl kom fram. T ligger redan och sussar i sängen vilket nog är bra med tanke på att han verka ha åkt på en dunderförkylning :(
Själv kan jag njuta av en ledig dag imorgon men det ska bli en hel del plugg också....
Hoppas ni har haft en skön helg allihop!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: