Hakuna Matata

2009-03-31
18:52:13

Tisdag /S
Hej på er!
Då var man hemma i karlstad igen. Tågresan gick helt okej men irriterande nog så var mitt tåg en halvtimma försenat, det hade kanske inte varit lika irriterande om det inte var så att jag redan hade 45 minuters väntetid i Katrineholm från början. Väl hemma hämtade syster upp mig och vi åkte runt för att göra lite ärenden, medan hon gjorde dem roade jag mig med min systerdotter. Sen skulle hon iväg på personalmöte så jag blev lämnad ensam. Så här sitter jag, pappa tränar, mamma jobbar, L mådde inte så bra och ville inte ha besök, systersonen har varit magsjuk så det hushållet vill jag inte besöka. I väntan på att pappa ska komma hem så letar jag bilar men det går inge vidare, pappa ringde på en Opel astra som vi spanat in ett tag men den var givetvis såld! Så då var man tillbaka på ruta 1...
Under kvällel blir det nog mycket billetande med pappa och lite tv-tittande och wiispelande (tur att man har hippa föräldrar :p).

Det känns riktigt skumt att huset verkligen är tomt, att man inte hör dick ligga och snarka i något rum. Leyah lekte dock med honom förut, att han faktiskt inte lever och finns här fysiskt är inget problem för henne då hon lekte tittut med ett kort som mamma och pappa har på honom i vardagsrummet. Hon tog också med honom och dansade med honom i ramen och ropade "titta Dick!" när hon dansade själv... då kunde jag inte låta bli att bli lite tårögd, tyckte det var så fint på något vis, att i hennes ögon så finns han verkligen fortfarande med oss medan jag själv inte kan låta bli att tänka att han verkligen är borta även om hans saker fortfarande finns kvar i hans låda i hallen...

Nu ska jag återgå till billetandet.... ha det bra, vi hörs!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: