Hakuna Matata

2009-03-24
11:10:46

Tisdag /S
Hej på er!
Idag skiner solen men jag är inte nöjd för det då det snöade igår kväll så det återigen är helt vitt ute :( Jag hoppas verkligen att den snö som kom töar bort snarast möjligt då jag vill fortsätta med joggingen nu när jag väl börjat.
Idag har jag uppsatsseminarium, det allra sista momentet på kursen. När jag kommer hem i eftermiddag väntar fem dagars ledighet innan nästa kurs startar nästa måndag. Den ledigheten kommer jag verkligen njuta av, jag har bland annat varit på biblioteket och lånat en skönlitterär bok som jag tänkte ägna mig åt de kommande dagarna. Förhoppningsvis kommer min kurslitteratur den här veckan också så att jag kan plugga lite smått i förväg och därmed få mer ledighet när jag är i Karlstad.
Igår ringde min rektor och bjöd in på på deras studiedag som skulle hållas på en kursgård och där de skulle övernatta och äta middag. Han tyckte det var ett bra tillfälle för mig att lära känna personalen. Den dagen har jag dock en heldag på universitetet, den är förvisso inte obligatorisk men vi kommer att behandla hälften av litteraturen den dagen + att varje arbetsgrupp ansvarar för en kursbok. Så jag valde att skippa den studiedagen. Dels för att jag inte vill riskera att missa något som kan vara viktigt för examinationsuppgiften och dels för att jag inte är säker på att jag vill träffa all personal på en gång, jag är lite för introvert som person tror jag. Vill ju göra ett bra första intryck och det tror jag att jag gör bäst genom att träffa några åt gången...

Nu ska jag äta lite mellanmål och byta om för kl 12.15 ska jag med campusbussen.... ha en skön dag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: