Hakuna Matata

2009-03-01
13:39:29

Söndag /S

God förmiddag mina vänner!
Idag är det första mars och av någon anledning känns det väldigt bra, kanske är det för att vi närmar oss april och några dagars lov som jag längtar efter kopiöst mycket! Under förmiddagen har jag hunnit med att träna styrka, promenera, handla lite, plocka ihop smutstvätt och plocka lite i allmänhet... jag har med andra ord gjort allt utom att plugga :op

Igår var jag i Ullared. Klockan ringde kl 4.30 och konstigt nog gick det ganska bra att gå upp då trots att jag sovit så illa och vaknat flera gånger, men det berodde väl på att jag var rädd för att försova mig kanske. Jag packade min handväska med frukost som bestod av en lyxig baguette med potatissallad och rostbiff bland annat + en drickyoghurt, och när klockan var tio över fem cyklade jag iväg. Jag behöver väl knappast tala om att jag var rätt ensam ute! Det var kolsvart och lite läskigt faktiskt, jag mötte en hare och totalt cyklade jag förbi 5 personer under de 5 km. Det fanns inte heller särskilt många bilar  så att cykla genom stan gick skitfort, och till min stora besvikelse så var jag framme redan kl halv 6! Vad fasen gör man i en halvtimme på ett tomt resecentrum?! Jag gick fram och tillbaka och försökte få upp värmen då jag var som en ispinne efter cykelturen. Efter en kvart såg jag att det stod lite folk uppe vid fjärrbussterminalen där bussen skulle avgå ifrån så jag gick dit och där stod även M som tydligen hade fått skjuts av sin sambo... kände att jag blev lite grinig då jag tycker de kunde varit snälla och skjutsat även mig men jag sa inget.
Bussen vi fick åka i var jätteliten, det var nästan inga som anmält sig, så förutom de 4 personer som höll i resan var vi 6-7 st bara! Vi började resan med att sova de två första timmarna vilket var välbehövligt för de flesta av oss och efter en 20 minuters pass så fortsatte resan och de ägnade ca 20 min åt att informera oss om Lärarförbundets studerandekommitté. Ganska så precis 4 timmar efter det att vi lämnat Linköping så var vi framme!

Jag och M tog en vagn tillsammans och gick in på Ge-kås men väl inne så valde vi att gå för oss själva för att vi skulle utnyttja tiden så bra som möjligt då det var riktigt mycket folk, så vi träffades bara då och då när vi förflyttade vagnen mellan avdelningarna. Kl 12.30 ställde vi oss i kö med en full kundvagn då det var överenskommet att chauffören skulle öppna bussen kl 13 så man kunde lämna av grejer. Efter en halvtimme i kö så hann vi precis fram till bussen kl 13! Därefter blev det lunch i form av hamburgare innan vi gav oss in på Ge-kås för omgång 2. Vi hade i stort sett gått igenom klädavdelningen så nu var det bara resten av butiken kvar även om jag gick ytterligare några varv bland kläderna.

Vid halv 3 lämnade vi Ge-kås för att hinna kolla in även på de andra affärerna men det visade sig vara en miss! Butiken med frisörschampoon som jag jättegärna ville in på hade lagts ner och flyttat (till Norrköping, jippie!!), och inredningsbutiken som jag gillade sist som låg bredvid hade också stängts. Istället låg det en stor erotikoutlet där och det intresserade väl varken mig eller M särskilt mycket. Istället tänkte vi gå in på en sportoutlet då vi både ville ha träningskläder, men de hade stängt redan kl 14! Så den enda butik som fanns kvar av intresse sen var en väskaffär. VId 15.15 gick vi tillbaka till bussen då återsamlingen var 15.30. Vi var inte de enda som var där lite tidigare utan alla var på plats i bussen så vi kunde åka 5 minuter tidigare.
På vägen hem hade de tipsfrågor om Lärarförbundet och delade ut priser till de 3 "bästa", jag tillhörde dock inte den skaran men det gjorde inget. Första pris var nämligen en stegräknare, vilket jag redan har, andrapris var en bok som heter Praktisk lärarkunskap, som jag också redan har. Alla fick ett pennskrin för sin medverkan. Därefter fördrev vi tiden med att titta på Sällskapsresan - snowroller + Hälsoresan, filmerna varade under hela resan hem vilket var ganska så perfekt!  Det var faktiskt ganska kul att det var få som anmält sig då vi som var med hade rätt roligt tillsammans då man kunde prata med alla, det som var jobbigt var dock att mina långa ben knappt fick plats så jag satt väldigt snett vilket blev rätt jobbigt efter någon timma. Det var i alla fall en superlyckad resa!!

Nu i efterhand ångrar jag att jag inte handlade mer kläder i form av t-shirtar och linnen, mer basplagg liksom. Men jag kände mig lite stressad när vi gick runt då det är så himla mycket man vill titta på och butiken är så stor!
När jag kom hem med alla mina saker och berättade om resan så blev T lite avundsjuk och vill också åka dit nu, och pappa pratade på att de kanske åker ner i sommar så man kanske kan få åka dit en andra runda det här året. Ni har ju redan sett mina inköp och jag är nöjd med allt, det enda jag ångrar är den grå klänningen som även fast i marinblått som jag nog föredrar nu i efterhand, men jag tycker fortfarande den grå är fin! Jag ångrar kanske också det randiga svartvita linnet som jag nog velat ha i någon annan färg men det blir lätt så att man inte stressar fram beslut och val då det som sagt var massor med folk och man vill hinna gå igenom hela butiken!

Inatt har jag sovit som en stock och idag är jag lite seg... även om resan var väldigt rolig så känns det lite jobbigt att bara ha den här lediga dagen innan en ny vecka drar igång, särskilt med tanke på att det innebär att jag måste plugga en hel del idag för att göra klart min examinationsuppgift som jag inte alls känner för. I eftermiddag/kväll har vi även tvätttid + att det är min tur att laga mat... så det blir fullt upp ändå. Men idag är det första mars så nu är det nedräkning på den här jävla kursen som slutar 23 mars. Det är ju förvisso en ny kurs direkt efter men jag hatar verkligen den här kursen!!

Nu  ska jag kolla upp schema inför kommande kursen hur ledigheten ser ut över påsk. Jag och T överväger nämligen om vi ska följa med mamma och pappa på deras årliga fjällsemester. Men det är som sagt lite som ska kollas upp först innan vi bestämmer oss för något. Måste ju även fråga om det är okej med mor och far också men jag tror inte det ska vara några problem.

Jag hoppas att ni har haft en skön helg i det härliga väder som var igår!! Hej så länge...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: