Hakuna Matata

2009-03-10
17:13:16

Lärarrollen /L
clowner/Clown01.gifGod eftermiddag!
Jag känner mig rätt krasslig, jag har varit tät i näsan hela dagen vilket irriterar mig! Jag har verkligen inte tid att bli sjuk igen. Nu är det 2 veckor kvar av VFU:n och först nu känner jag att jag börjar komma in i det. Idag sa även en lärare att jag minsann börjar bete mig som en lärare. För mig är det så att direkt när jag kliver in på skolgården så går jag in i en lärarroll. Då pratar man speciellt och för sig på ett speciellt sätt. Exempelvis prata tydligt och utdraget så barnen förstååår vad jag meeenar. Ordval etc. Det är rätt intressant, jag försöker tänka på hur jag gör och pratar. Idag under ett möte när jag satt med kaffekoppen i handen så tänkte jag "nu skulle J, mamma eller Manny se mig som vet hur jag är som privatperson".

Det är tomt här utan Johnny och till och med Åsa reagerar på tomheten. J söker jobb för fullt. Jag har checkat ut, känner att jag bara vill jobba.

Nej, nu ska jag göra nån nytta.

Kram ♥

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: