Hakuna Matata

2009-03-31
20:55:02

Examensarbetet startar /L
boecker/buch0011.gifVilken dag.
Det stod 8.30-16 på schemat men jag trodde inte att det skulle hålla på så länge. Det var ju examensarbete för guds skull men vi höll på hela dagen. Det kändes en aning patetiskt att sitta i en sal med 3 andra och ansvarig lärare. En aning eko rådde där inne. Han gick igenom hur det ska se ut och eftersom vi var så få tog han våra ämnen som exempel för hur vi kan lägga upp det vilket var bra. Men jag irriterar mig verkligen på att examensarbetet ser olika ut beroende på vilken fakultet du skriver för, detta gör opponeringen väääldigt svår. Jag frågade varför de har detta krångliga och svaret blev att de ville inte tvinga någon att använda ett visst upplägg för i princip är de lika men jag tycker det är svårt att opponera när jag inte vet hur han/hon har fått höra att arbetet ska skrivas. I princip går det inte att opponera på layout men man ska kunna argumentera för vilket sätt man valt. Jaja, welcome to university.

Jag ska försöka få ett handledningsmöte med handledaren för att få lite hjälp med frågeställning, jag lutar mot en enkät undersökning över hur föräldrar till särskoleelever uppfattar inkludering. Nått sånt.

Efteråt, trots en lång dag tog jag en tur till bibblan och lånade lite. Väl hemma däckade jag i huvudvärk.
Hoppas att Sandra har tid imorn istället för idag är/var jag nog inge vidare sällskap.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: