Hakuna Matata

2009-06-28
20:13:53

Seven years /L
Idag har jag stått ut med J och han med mig i sju år. Av någon anledning firar vi vår årsdag den 28 juni varje år, men problemet är att vi inte minns vad som skedde idag för sju år sedan. Å andra sidan glömmer vi oftast bort denna dag också men detta år kom jag faktiskt ihåg! Därför tvingade jag med J på en dejt, men jag fick inte kalla det dejt tyckte han. "Inte efter sju år". Kvalitetstid sa jag då, J rättade mig och kallade det "bara ha det skönt". Så idag har vi "bara haft det skönt". Vi åkte till stan och vandrade runt i en öken-stad. I Norge får nämligen ingenting över 100 kvm vara öppet på söndagar (jag skrattar åt denna omoderna attityd). Men fruktansvärt trist är det!

Vi käkade kycklingkebab som för övrigt var riktigt gott. Friterade pommes var det längesedan sist och mums säger jag. Oftast när jag berättar att jag är tillsammans med en kock så får jag alltid kommentarer som "vilken lyx", "å då får du massa god mat" yada yada yada. Men hörni, det är inte alltid en sån lyx. Jag får visserligen väldigt god mat när vi är hemma men ska vi ut och äta så blir det alltid snabbmat! J tycker nämligen inte oftast om andra kockars ala carte. Så jag får aldrig gå ut och äta oxfilé eller dylikt, det blir det bara hemma i så fall. J blir dessutom aldrig sugen på sånt utan han blir sugen på ex korv med makaroner. Det är egentligen lite synd om mig med andra ord ;)

Efter mat och glass blev det bio IGEN. Denna gång Hangover! Som var riktigt rolig.




Världens tallrik!



Js glass is



Min goda!



Bryggan som J jobbar på, på andra sidan vattnet finns några av få lägenhetsblock. Riktigt dyra är de också.



En död stad.



Den stoooora lokalen kommer göras om till ett enormt discotek under festival-sommaren!

Nu ropar de på mig, Ha de!

Kommentar:
#1: Moa

Lustigt att det bara får vara öppet 100 kvm! :)

2009-06-29 @ 19:10:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: