Hakuna Matata

2009-06-08
20:01:48

Måndag /S
Hej på er denna gråa och regniga kväll!
Nu har vi precis kommit in från kvällspromenaden med Pepsi så nu är det bara sista kisspausen kvar senare ikväll.
Idag är jag så himla trött, natten var jobbig då jag (och T) sov otroligt dåligt på grund av Pepsi som gick runt i lägenheten och skakade på huvudet så öronen fladdrade runt. Jag ska väl inte säga att han var jobbig då det förmodligen främst beror på att varken jag eller T är van vid ljud på natten längre, så alla ljud är något som hör till det onormala.
Men det var ju inte så mycket att göra åt saken för kl 8 började jag jobba. Morgonpromenaden skötte jag imorse och den gick faktiskt hyfsat, han drog inte supermycket men tyvärr var det bara något tillfälligt då han drog en hel del under de övriga promenaderna idag.

Idag har han också fått vara själv i lägenheten för första gången. Efter jobbet hämtade jag upp T hemma för att åka och titta på hundbur till bilen. Jag hade redan spanat in en på Jula och det blev också den som fick följa med oss hem då priset var bra (449kr). Tyvärr var den lite väl stor för nu kan jag inte ha mitt insynsskydd bak i bagaget så jag vet inte hur jag ska göra om jag ska behålla den eller leta vidare. Jula har en annan modell med två sluttande sidor men den är också lite längre så jag vet inte om det skulle bli någon större skillnad i bilen eller ej....? Jag får väl fundera lite antar jag. Det som är bra med buren är att den är ihopfällbar vilket känns väldigt smidigt.

T har börjat få lite kalla fötter tyvärr angående Pepsi då han tycker att han är väldigt jobbig att gå med i koppel då han drar så mycket. Sen lyssnar han väldigt dåligt på oss + att han idag har skällt några gånger, t.ex. när det ringer på dörren. Jag håller med om att de sakerna är irriterande och jobbiga men att han drog i kopplet visste vi ju när vi hämtade honom eftersom vi fick gå en promenad där, och det bestämde vi att det är något man får träna bort. Att han skällt vet jag inte om det hör till vanligheterna eller om det helt enkelt är något som beror på att han fortfarande inte känner sig hemma här... VI får helt enkelt vänta och se.... Efter att ha pratat med T så ska han dock försöka se det positiva och inte bara det negativa. Det stora problemet är nog att Ts enda hundvana och referens är vår gamla Golden Dick som verkligen var en ängel i hundkropp. Själv har jag sett Ls Åsa hur hon var när hon först kom, jag har varit dagmatte åt tre hundar och har väl överhuvudtaget mer vana av att vara runt hundar.
Nu sitter i alla fall T bänkad framför Mannen som talar med hundar och Hundcoachen ikväll så vårt samtal har nog gett lite resultat i alla fall ;)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag göra honom sällskap!

PS. Sorry att det är ont om bilder men det regnar ju ute och han ogillade blixten inne (går iväg) DS.

Kommentar:
#1: Linda

Kænns som vældigt fjantiga problem som lætt kan arbetas bort om ni tillsammans ger er fan på det. Ingen hund ær ju klar på en gång och det finns værre problem æn de dær. Tycker ni kan stå ut ett tag till i alla fall.

2009-06-08 @ 21:06:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: