Hakuna Matata

2009-07-06
15:48:29

Måndag /S
Fy fasen vilken jobbig dag!
Inte nog med att ledigheten är slut, jag sov skitdåligt inatt, mest på grund av att Pepsi hade svårt att sova och vandrade runt i lägenheten en hel del. När det väl var dags att gå upp så ösregnade det så när jag kom in efter Pepsis och min promenad så var jag blöt på axlarna för att det hade gått igenom regnjackan.
Väl på jobbet så var jag uttråkad efter bara några minuter då det bara var så frustrerande att jobba på en ny förskola med nya kollegor och nya barn precis när man börjar känna sig hemma på sin egen förskola. Från vår förskola var det bara två barn idag och eftersom man mestadels hade koll på "sina egna" barn så var det inte direkt jobbigt då vi var två från min förskola som jobbade. Överhuvudtaget så var det ett rejält överskott på personal eftersom det mesta handlade om ren och skär barnpassning.
Jag hade i alla fall tur då det visade sig att jag hade planering hela eftermiddagen så jag tog mitt pick och pack och åkte vidare till min förskola för att sitta där i lugn och ro. Ack vad jag bedrog mig! Jag hann knappt kliva innanför dörren innan det sket sig då jag inte lyckades larma av på grund av något fel så inbrottslarmet gick igång och näst intill spräckte mina trumhinnor! Där stod jag ensam i på en ekande tom förskola med ett tjutande inbrottslarm. Jag kastade mig på telefonen för att se till att inte larmet togs på allvar, men när jag väl kom fram till larmcentralen så hade inte de fått något larm?! Lite lätt panikslagen ringde jag min kollega som var kvar på den andra förskolan så hon skickade över en tjej för att hjälpa mig. Till slut lyckades jag få slut på tjutandet men då pep det med jämna mellanrum + att det inte gick att larma på! Så då var det bara att ringa felanmälan och där skickades jag fram och tillbaka...  Sen hände väl inte så mycket mer intressant förutom att jag fick sitta och planera med ett pip som gick genom huset titt som tätt.

Dagen fortsätter illa när jag hämtar Pepsi och ska hoppa in i bilen och får se att min blinkers som sitter precis framför förardörren hänger löst!! När det hänt vet jag inte men jag misstänker att det är någon skitunge som stått och pillat loss den under natten. Som tur var så var det bara att trycka in den igen och den funkade utan problem men det känns ju inte kul att någon varit på bilen....

Nu ska jag lägga mig och vila, är så jäkla trött, och tanken på att jag måste åka hemifrån kl. 5.20 imorgon bitti känns allt annat än rolig...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: