Hakuna Matata

2009-07-27
17:10:52

Måndag /S
Hej!
Det är inte bara L som far hit och dit, i fredags eftermiddag stängde jag förskolan och åkte direkt mot Karlstad! Ensamheten var alltför trist för att orka med en hel vecka till... Väl i Karlstad blev det mysmiddag ute i sommarstugan med Ts familj och jag verkligen njöt av att få vara lite social. På lördagen åkte jag och T iväg för att investera i en regnoverall till Pepsi. Vi hittade en som var jättebra, kostade en slant men han ska ju förhoppningsvis ha den livet ut och den var lättare att sätta på än den billigare varianten.
När den var inhandlad åkte vi vidare mot Sunne för att hälsa på min släkt där. Hela min familj fanns redan där. VÄl där så blev det som vanligt en hel del mat och fika. Jag, T, Pepsi och min kusin Julia tog en promenix till skogen för att leta svamp och vi hittade ett riktigt guldställe där det växte massor med kantareller på ett och samma ställe. Det var riktigt kul att plocka då vi fick ihop en stor kasse på mindre än en timma. Pepsi njöt av att få springa fram och tillbaka och nosa i skogen, och han verkade inte alls bry sig om sin nya regnoverall som prasslade lite.

Mot eftermiddagen åkte vi hem till Karlstad igen för en skaldjursafton i sommarstugan med Ts familj. Det var riktigt gott men alla var rätt trötta och sega så det blev en lite halvseg kväll framför Tvn när vi var mätta och belåtna. Under kvällen fick vi också testa Pepsis regnoverall på riktigt då vi gick en långpromenad i ösregn. Till vår stora glädje höll den helt tätt så jag är supernöjd med inköpet. Pepsis är grön, men annars lika ----->
 

På söndagen ägnade jag mig åt lite pälsvård på Pepsi medan T och hans pappa ägnade sig åt min bagagelucka som krånglade. Efter någon timma hade de dock lyckats få ordning på det. Felet berodde tydligen på en kabel som hade gått av.  Därefter åkte vi hem till min farmor och farfar på fika innan vi åkte vidare hem till mamma och pappa där vi fikade och jag passade på att tvätta bilen utvändigt. När klockan var 18.00 packade vi in oss i bilen och åkte tillbaka mot Linköping, denna gång fick jag dock sällskap av T och Pepsi så jag är väldigt nöjd.

Idag har jag jobbat, men fick gå hem tidigt då vi var lika många personal som barn, så jag var lite överflödig. Jag åkte hem och ägnade lite mer tid åt Pepsis päls. Kammade bland annat igenom hela hans päls, klippte bort tovor, klippte runt tassar och invigde på riktigt min Furminator som fungerade riktigt bra! Drog bort massor med lös ull på bakre delen av ryggen så nu glänser pälsen jättefint, också fäller han förhoppningsvis nästan inget :)
Därerfter tog jag med mig T ut till Tornby där jag köpte balsam till Pepsi + öron- och ögonskölj. Efter det åkte vi till ÖoB där det som vanligt handlades lite godis men också en lite reflexväst till Pepsi. Så den som fått mest den senaste tiden är helt klart Pepsi, men det är å andra sidan saker som kommer vara länge och som kommer underlätta hundägandet en hel del. Reflexvästen kändes nödvändig då han stack ifrån oss när vi var i skogen i lördags, han rusade efter vad vi tror var en löptik och han sprang långt - och jag kan tala om att det inte är så lätt att se en svart/grå/vit cocker spaniel i en skog i skymningen, speciellt inte då han hade sin mörkgröna regnoverall på sig. Men nu kommer han lysa neongrönt så vi ska kunna se han på långt håll!

Idag har jag också äntligen ringt vårdcentralen angående min vagel i ögat men de hänvisade mig till ögonläkaren och telefontiden där var slut sedan 10 minuter tillbaka - typiskt! Får väl ta tag i det imorgon.... Nu är det dags för käk!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: