Hakuna Matata

2009-01-22
22:53:42

What to do...? /S
Nu är jag färdig i tvättstugan och har den senaste stunden suttit och sneglat med ett öga på Debatt, och med det andra ögat på dataskärmen. Jag har suttit och tittat på jobbannonser och jag måste ju erkänna att de signalerar ju rätt tydligt om vad jag bör göra när jag är färdig till sommaren. Saker och ting kan ju förvisso se annorlunda ut då men som det ser ut idag finns det inte ett enda jobb för förskollärare eller lärare i de tidigare åren, i hela Värmland. Om man däremot tittar på hur det ser ut i Östergötland så finns det totalt 21 jobb inom de yrkesgrupperna.
En del av mig vill inte lämna T, men en större del av mig vill få flytta hem till karlstad. Men nu är det ju så att det som avgör är ju möjligheten till jobb. Kanske kan jag bestämma mig för att bo kvar här i åtminstone ytterligare ett år, alltså till nästa jul, och sen flytta till Karlstad för vikariera och få kontakt med några rektorsområden där. Vi får väl se hur det blir... men om det ser ungefär likadant ut när det börjar bli dags att söka jobb sen i kanske april, så finns det ju ingen möjlighet till att jag kan flytta härifrån till en ort med noll arbeten att söka....!

Nu ska jag göra mig i ordning och sen krypa ner i sängen. Imorgon är det ännu en föreläsning som står på schemat. jag hoppas verkligen att den ska vara givande efter dagens katastrofala föreläsning som jag inte ens kan summera vad den handlade om. Till stor del pratade föreläsaren om hallens betydelse i förskolan. Det är säkert en jätteviktig del men med tanke på att vi inte har läst något alls om förskolan och dess arbete så känns det som att det kanske är fel ände att börja i. Särskilt med tanke på att vi bara får två föreläsningar innan vi ska ut på sju veckors praktik....!!

Hur som helst.... sov gott mina vänner.... en dag kvar till helg :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: