Hakuna Matata

2009-01-16
20:18:27

Hello /S
Idag fick jag mer info inför nya kursen som börjar på måndag. Bland annat fick jag veta att jag INTE kommer få göra min praktik i Linköping men jag får heller inte göra den i Norrköping utan istället ska jag få vara i Mantorp eller Mjölby vilket känns lite jobbigt då man kommer få lägga en slant på buss/pendelkort under de veckorna och det hade jag inte riktigt räknat med. Jag måste också säga att jag blev lite avskräckt efter att ha läst studiehandledningen, jag har tappat all lust till plugg och speciellt till hårt plugg som det verkar bli.
Praktiken känns också skrämmande då man ganska tidigt kommer ha fullt ansvar under en hel vecka där man ska planera all verksamhet, jag som inte har några erfarenheter ifrån förskolan, jag har ju inte ens gått på förskola. Sen ska man koppla sina kunskaper från sin inriktning (matte/svenska) och göra något med det i förskolan vilket känns jättesvårt då jag inte alls vet vad jag ska hitta på, men det ordnar sig säkert.... Jag hoppas bara jag orkar få upp min motivation lite för som sagt just nu är den i botten...

M har varit här under eftermiddagen och vi har suttit och gått igenom examensarbetet för att göra de ändringar vi fick förslag på. Det tog ganska så mycket längre tid än vad jag räknat med! Vi var färdiga till 18.15 då hon bjöd på lite fika för att fira att vi var färdiga. Imorgon ska jag eventuellt på hennes 25års fest men vi får se om jag känner för det då mitt humör pendlar upp och ner från stund till stund då jag fortfarande försöker ta in att min vovve inte finns mer.

Nu har jag tryckt i mig en kebabtallrik till middag och ska titta på Let´s dance fram till dess att filmen Rob Roy börjar på kanal 9. Ingen aning om vad det är för film men enligt tv.nu så ska den vara bra och jag gillar ju dramafilmer så jag tänkte ge den en chans. Jag köpte även hem lite melon som fredagsgott men just nu är jag så mätt att det känns som jag ska spricka :op

Update: Så typiskt... missade början på filmen! Nu får jag hittat på något annat istället :/
Kanske ska man se Mamma Mia! för femte gången eller se den nya serien på 4an ikväll, Samantha.... Hur som helst.... ha en trevlig kväll!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: