Hakuna Matata

2009-01-28
18:28:23

Bride wars /L

Liv (Kate Hudson) och Emma (Anne Hathaway) har sedan de var små drömt om att gifta sig, framförallt på Plaza Hotell. När deras respektive äntligen ställer frågan är planerna på det perfekta bröllopet i full gång, men problem uppstår när deras bröllop kolliderar med varandra. Självklart vägrar någon av dem ge vika och kriget är igång. Man ska väl inte idag (med tanke på genus) säga det här men Bride Wars (Bröllopsduellen) är verkligen en tjejfilm. En film om två brudar som slåss om det perfekta bröllopet, hallå? Får du med din man på den bion är jag imponerad. I alla fall så är den inte speciellt Ha-ha-rolig, mest sorglig över hur tjejer kan bli av rivalitet. Skulle detta hända mig och Sandra har jag VÄLDIGT svårt att se oss bråka om sån skit. Å andra sidan har jag inga planer på hur mitt drömbröllop ser ut, jag tar det som det kommer. Bride wars är en fjantig, förutsägbar och inte speciellt rolig film men den var ändå helt okej som tidsfördriv.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: