Hakuna Matata

2009-02-23
17:18:11

What a waste of time! /S
Idag har jag varit på campus och det var helt värdelöst!!!!! VI började med att träffas i arbetsgruppen och de två timmarna var de enda av 6 timmar som jag fick ut liiiite av. Det var i alla fall kul att träffa de andra och få prata av sig om VFUn. Det visade sig att det fanns en annan tjej i min arbetsgrupp som hamnat på en liknande förskola som mig där man inte gjorde ett enda dugg så hon var lika besviken.
Efter vår träff var det mittkursutvärdering i klassen med kursansvarig, den stunden fick mig så arg och less på kursen att jag var redo att hoppa av där och då och bara resa mig att gå, jag lovar! Största klagomålet var att arbetsbelastningen är alldeles för hög, och det enda hon sa var att så är livet, man får inte fokusera på det man inte hinner utan försöka att se det man faktiskt hunnit med?!?!??! Hur f*n ska det vara något positivit när alla uppgifter är examinerande!? Ska jag vara glad att jag bara hinner skriva halva uppgiften och vet att jag kommer bli underkänd, då jag i alla fall hann skriva halva?!?!?! Så jävla dum i huvudet...! Sen berättar hon att det i nästa kurs kommer ligga två VFU dagar så hon frågar vad vi vill göra med dem? Det fanns ju uppgifter kopplade till VFUn, men ville vi göra uppgifterna på de dagarna eller ville vi göra uppgifterna en annan dag och göra något annat. VI fattar självklart inte vad hon pratar om då hon säger att det finns uppgifter att göra den dagen... men vi kanske hellre vill göra dem på vår fritid eller vad?!?!
Därefter hade vi världens sämsta litteraturseminarium med samma person...

Jag blir arg bara jag tänker på det... som sagt, jag var helt beredd på att hoppa av kursen då hon hade så dumma svar och kommentarer. Man blir ju inte direkt gladare av att få höra att arbetsbelastningen kommer se likadan ut under nästa kurs och att litteraturlistan är lååååång. Om man ska se något positivt med nästa kurs så är det att det är mycket självstudier så jag slipper i alla fall att ha så mycket med idioterna på campus att göra....Grrrr
En annan eventuell positiv sak är att jag kanske har ett två veckor långt påsklov... lov är väl kanske fel ord, men jag verkar i alla fall inte ha någon schemalagd tid de veckorna. Så då blir det Karlstad för hela slanten...

Jaja.... det är väl bara att försöka att glömma den här dagen för innerst inne så vet jag att jag inte är den som hoppar av en kurs, Det är möjligt att jag kuggar på allt men jag hoppar inte av, jag funkar inte så...

För att avsluta så får vi alla ta och hurra för min söta systerson som blir hela 1 år idag! Hurra, hurra, hurraaaaaaa.....!!

Kommentar:
#1: Linda

äähhh. relax. det ordnar sig!

2009-02-23 @ 17:30:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: