Hakuna Matata

2009-02-03
17:38:29

Hola...! /S
Another day has come to an end...
Den här dagen var nästintill en repris av gårdagen, jag började kl 8 vilket innebar att jag fick åka hemifrån kl 7, vilket innebar att jag fick gå upp kl 6 = en mycket trött S!
Även idag var det många barn frånvarande men det är rätt skönt då jag inte ens lärt mig namnen på de 12 barn som varit där de här två dagarna. Det är bara en tjej som jag verkligen kan namnet på ordentligt men hon är så himla söt både till utseende och beteende så det är väl kanske därför.
Idag pratade jag även med min handledare om min praktikperiod och vi gjorde upp att jag kommer vara där mellan 8.16 alla dagar utom fredagar då jag får vara "ledig", sen var det en dag då jag ska vara med och stänga och en dag då jag börjar halv 7. Tanken var väl att jag skulle vara med och öppna kl 6 men då pendeltåget inte är där förrän 5 över 6 så kan inte jag vara på plats förrän vid 20 över 6. Under min näst sista vecka ska jag ta över min mentors ansvar och då ska jag även följa hennes schema.

När vi pratade så frågade jag om min vecka då jag ska planera allt då jag hittills inte sett något som varit planerat, barnen har lekt hela dagarna i olika rum och lärarna har cirkulerat runt. Så jag har haft lite svårt att tänka vad jag skulle kunna planera då jag inte sett några exempel hittills. MIn mentor berättade då att de inte planerar utan de värdesätter den fria leken och föredrar att barnen är uppdelade i mindre grupper. Jag vet inte om den informationen underlättade min planering eller inte.... å ena sidan så känns det som att jag kan skippa planering och helt enkelt fortsätta som jag gör nu och leka med barnen med enda skillnaden att jag sitter och äter med barnen o.s.v., å andra sidan så känns det konstigt att komma till campus och säga att man inte haft några planerade aktiviteter när man blir bedömd den veckan. Jag får helt enkelt sätta mig och kolla in studihandledningen och se vad den säger om den där veckan...

Idag fick jag gå hem en halvtimma tidigare vilket var skönt då jag hann med pendeln kl 4. Jag kände mig piggare idag än igår men den känslan försvann under den cirka 40 min långa resan hem med tåg och buss. Det var så illa att jag satt och nickade till i huvudet flera gånger på bussen och jag såg nästan i kors av trötthet.... men nu har är jag lite piggare igen även om man knappast kan kalla mig pigg, men jag kan i alla fall hålla mig vaken :op

Jag är väldigt glad att jag får mina lediga fredagar, särskilt inför helgen vi ska till Ullared då jag kommer få gå upp megatidigt. M skulle nämligen cykla till bussen då hon bor ganska nära, och då mina bussar inte är framme nog tidigt så måste även jag cykla. Jag vill ju verkligen se till att ha gott om tid på mig så jag vill i så fall åka så jag har 45 min på mig ungefär vilket innebär att jag får cykla hemifrån 05.15!!!!! Det är tur att det tar någon timma till Ullared så man kan sova en stund på bussen....

Nu ska jag titta på TV tills T börjar med maten, idag blir god mat då det blir fiskgryta (tror receptet finns i vår Recept-kategori) :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: