Hakuna Matata

2009-02-17
20:41:53

The secret life of bees /L



Idag såg jag filmen The secret life of bees. Den handlar om 14-åriga Lily Owens (Dakota Fanning) som lever med sorgen av sin mors död. Efter att Rosaleen Daise (Jennifer Hudson) karaktär blivit misshandlad av ett gäng vita karlar så beger sig duon för att leta upp Lilys mors förflutna. De hamnar hos Boatwright-systrarna (Queen Latifah, Alicia Keys, Sophie Okonedo), tre systrar som är mycket olika. De försörjer sig på honung och Owens introduceras till en hemlig värld av biskötsel.

Helt ärligt talat hade jag lite för höga förväntningar tror jag. Jag såg ingen textad version vilket jag tror är bra då de pratar med södernaccent något jag ibland kan tycka är svårt att förstå. Filmen är absolut sevärd och gripande, man blir så arg över att folk tycker/tyckte att de var så mycket bättre just på grund av sin hudfärg. Jag förstår inte hur man kan behandla människor som skit. Kul att se Dakota Fanning blivit en riktigt vacker ung dam, hon kommer nog gå mycket långt i sin karriär för den tjejen kan verkligen

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: