Hakuna Matata

2009-02-27
14:46:23

Seeeeegt /S
Jag är less på att läsa!!! Jag har läst i flera timmar nu men har bara kommit igenom 92 sidor - alltså inte ens halva boken!!! Jag har ändrat mitt mål för dagens läsning då det inte känns helt realistiskt och framför allt så kommer inte min hjärna orka ta in allt så i slutändan skulle det bli onödig läsning. Det allra bästa vore om jag orkade mig igenom ytterligare 130 sidor men det innebär att läsa mer än dubbelt så mycket till så den tanken är det nog bara att glömma, så istället SKA jag läsa ytterligare 60 sidor. Då har jag bara ett kapitel + det sammanfattande kapitlet kvar att läsa på söndag när jag även ska skriva en text om boken på max 2 A4 och det känns som att det är rimligt att klara av utan att behöva sitta från morgon till kväll...
Jag får ju se positivt på det hela att det trots allt blir en dag med enbart nöje imorgon!

Idag fick jag ett stort brev på posten och det visade sig innehålla en tryckt upplaga av vårt examensarbete! Jag kan inte riktigt låta bli att känna mig riktigt stolt även om examinatorn pekade ut en massa brister i arbetet. Tanken på att vårt arbete nu finns i hyllan bland alla andra på universitetets bibliotek, för vem som helst att låna, känns rätt skön. Det känns verkligen avslutat!

Nu ska jag ta lite mellanmål innan det är dags att läsa vidare...!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: