Hakuna Matata

2009-02-22
13:52:02

Miss my dog... /S

Även om jag nog fortfarande inte fattat till fullo att min hund är död så blir jag ändå ledsen till och från när jag ser saker som påminner om honom. Idag såg jag dock något som var lite oväntat som påminde mig starkt om honom och det var när jag fick se följande annons på blocket:



För en utomstående så fattar man nog inte alls varför den här annonsen skulle påminna mig om min Golden Retiver hane som var jätteljus i pälsen och hade (det mindre fagra) namnet Dick.

Men det är när jag läser det här....

....när jag läser det här så hoppar hjärtat upp i halsgropen då det är samma kennel som han kom ifrån! Det som är så underligt är att jag flera gånger genom åren,  för skojs skull har sökt på hans kennel på nätet men aldrig hittat det mer än när man går in rasdatabasen där man kan se namnet på hans uppfödare, men aldrig i något annat sammanhang. Men idag, från ingenstans så dyker det upp....

Det som är ännu mer sjukt är att jag bara för att jag fick veta att det var valpar från hans kennel så vill jag nu så otroligt mycket ha hanvalpen! Jag som aldrig varit intresserad av pudlar, jag har inte ens haft intresset av att skaffa en valp (vill ha en äldre hund), och även om hundlängtan är stor så är jag bestämd över att inte skaffa hund förrän jag har en inkomst... En liten desperat del i av mig tror (hoppas?) nog på reinkarnation... att min fina hund har återfötts i liten pudelvalps kropp...

Nej.... någon ny hund kommer det inte komma in i mitt liv förrän sådana tankar är puts väck... det är inte rätt mot den nya hunden, och det kan nog bli väldigt fel om man omedvetet eller medvetet förväntar sig att få en hund som är precis lika som han var...

För som jag sagt tidigare... en sådan hund möter man bara en gång i livet. Därmed inte sagt att man får lika underbara minnen från nästa hund....

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: