Hakuna Matata

2009-02-15
16:30:42

Hello /S

Hello!
Idag har det inte hänt något alls här hemma. Vi tog oss ut på en timmes promenad som var lika skön som igår, och avundades människor som hade med sig liggunderlag och fika borta vid skogen och låg och "solade". 
Nu har vi precis ätit middag som idag bestod av våfflor med grädde och sylt så nu ska jag vänta på att det får sjunka ner innan jag kör igång med träningen. Under tiden antar jag att jag borde läsa lite kurslitteratur, men det är ju så jäkla trist! T håller på att göra sig iordning för att åka hem till en kompis, de ska gå på bio så jag får hitta på något här hemma, men detr tror jag inte ska bli så svårt. Det lutar åt att jag tittar på Mamma Mia! eller kanske Förnuft & känsla. Duktiga jag åt bara upp halva min goda choklad som jag köpte igår vilket innebär att jag har något gott ikväll :D

Imorgon drar en ny vecka igång på förskolan och tyvärr kan jag inte säga att jag ser fram emot det då jag inte har särskilt kul om dagarna. Jag pratade med svärmor igår när hon ringde för att prata med T och hon tyckte det lät skitkonstigt när jag berättade om min praktik (hon är själv förskolelärare). Hon sa också att jag fick ringa om jag behövde lite tips inför min ansvarsvecka vilket känns skönt. Jag har ju trots allt turen att ha tre förskollärare i min omgivning som jag kan rådfråga...

Jag har i alla fall haft en skön helg, det gjorde mycket att det varit så himla fint väder, jag har verkligen längtat efter sådana här dagar. Även om det varit skönt så har det också fått både mig och T att längta efter att åka till Karlstad där det är så mycket lättare att nyttja sådana här dagar bättre då man kan ta sig någonstans med bil och man kan göra lite utflykter. Men nu är det som det är och man får helt enkelt göra det bästa av situationen!

Nu ska jag pussa lite på min älskling innan han åker, hej på er så länge!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: