Hakuna Matata

2009-02-26
14:45:54

Att leva dyrt /L
pengar/Geld01.gifDet är torsdag och jag har nästan sovit bort hela dagen. Vaknade väldigt sent.
Idag ska vi handla. Det är tomt överallt till och med dasspappret är slut. Men nu börjar man bli lite snål. Jag kollade nämligen på lägenheter/bostäder/egendomar/hus (Norge är väldigt speciellt) hyrorna ligger på 7-10.000 i månaden, vilket är okej med två löner. Problemet är despositionsavgift som i de flesta fall ligger på 20-30.000 kronor. Något man inte har när man tar examen. Vi måste spara pengar, frågan är hur?
Efter praktiken får jag försöka jobba så mycket som möjligt. Med lite tur får J en arbetsgivare som är villig att bidra med flyttstöd. Vi kollade ams.se igår och för att få flyttstöd måste man vara inskriven i 6 månader, vara minst 25 år och inte ha någon möjlighet till jobb i närheten. Ingen av oss fyller kraven =/
Inte nog med despositionsavgift så kostar det ju att flytta över allt och det tillkommer alltid avgifter när man flyttar. Åhh... det är dyrt att leva.

Detta suuuger hårt då jag tänkt besöka min buddy nu i vår. Jag vet inte om jag kommer ha råd med det =/


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: