Hakuna Matata

2009-02-17
21:59:13

Äntligen något för mig... /S

Eftermiddagen och kvällen har spenderats helt och fullt i halvliggande ställning i soffan!
Jag är så himla trött men precis när jag tänkte gå och göra mig iordning så tänkte jag bara snabbt kika in på arbetsförmedlingen innan jag stängde av datorn och till min stora glädje så börjar det nu komma lite tjänster med tillträde i maj som då även jag kan börja söka. Inte för att jag slutar förrän första veckan i juni/ sista veckan i maj men man kanske kan komma överens om något om det bara handlar om en knapp månad.
Så på fredag ska jag sätta mig och söka lite jobb. De jobb som låg ute nu var dock bara förskollärarjobb, ett i Karlstad, eller rättare sagt 2,5 mil utanför Karlstad. Det andra jobbet var i Linköping, eller snarare cirka 2,5-3 mil utanför :op. Hur jag skulle kunna tänkas ta mig till jobben är ju en gåta men i "värsta" fall om man faktiskt skulle få något av dem så kanske man kan skaffa en billig skruttbil som kan ta mig till jobbet då jag tror att det är lite krånglig pendling till båda ställena.

Nu SKA jag gå och göra mig iordning, jag ska ju upp kl 6 även imorgon... Förhoppningsvis vaknar jag lite piggare imorgon och med lite mer lust att faktiskt åka iväg till ännu en dag på förskolan. Idag ville jag nämligen inte alls iväg, jag kände verkligen inte för det utan ville bara gå och lägga mig igen. Men det kanske berodde på min dåliga nattsömn...?

Mina nysattacker kommer allt tätare och jag har ont i halsen när jag vaknar på morgonen och sväljer. Jag håller verkligen tummarna för att jag ska slippa gå samma väg som L som blivit sjuk under praktiken. Den andra studenten som är på samma förskola stod emot i ganska så exakt en vecka för när jag träffade henne igår var hon genomförkyld...

Hur som helst, dags att nanna.... sov gott, natti natti! 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: