Hakuna Matata

2009-12-02
21:01:32

Onsdag /S
God kväll på er!
Inatt kom kylan helt plötsligt från ingenstans. Egentligen började det väl kanske igår då det var lite rå kyla men då låg det bara på nollan, imorse däremot så var det -8grader! Jag fick skrapa rutorna på bilen både in- och utvändigt...!
Trots kylan så trivs jag ganska bra då det trots allt börjar infinna sig en viss vinter/julkänsla när man ser att gräsmattorna är vita av rimfrost och att himlen är helt blå med en strålande sol, nu är det bara julpyntet som saknas men förhoppningsvis kommer det upp i helgen. Än så länge har vi bara en stjärna och en tomte som pynt här hemma men det känns omöjligt att ens försöka skapa någon mysig julstämning här hemma innan badrummet är färdigt då det är kartonger överallt och hundhår och grus överallt, för att ta fram dammsugaren känns också löjligt med tanke på att det springer hantverkare in och ut hela dagarna... För att kort ge er en rapport om badrummet så kan jag meddela att de nu tagit vår toalett som vi härligt nog fått behålla och kunnat använda, men igår åkte den alltså ut. Jag hoppas och tror att de kommer börja kakla imorgon och att de kanske hinner sätta tillbaka toaletten på fredag, men det kanske är att hoppas för mycket.

Just nu sitter jag och funderar att förlänga min julledighet med två dagar och ta ledigt även 21-22/12. Anledningen till att jag funderar på att ta ut de dagarna är att det är begravning av min gammelfaster den 19 december hemma i Värmland och att åka tillbaka till Linköping för att jobba 2 dagar, eller snarare 1,5 känns ju löjlig. Det finns ju inget som säger att jag måste gå på begravningen men jag känner att jag vill då det är en person som varit närvarande under hela mitt liv, hon hade ingen man eller egna barn, och har alltid varit engagerad i våra liv...

Nu ska jag titta på TV, bästa kvällen på hela veckan; Greys anatomy!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: