Hakuna Matata

2009-08-25
19:35:24

Tisdag /S
Halloj på er!
Den här dagen har varit lång... jag vet inte vad det är med ungarna på förskolan - de är överallt på en och samma gång och verkar ha glömt all vett och etikett. Som tur var slutade jag tidigt, sista halvtimmen var nog så hemsk den kunde bli då en unge hade bajsat ner sig och när jag står och ska hjälpa honom av med hans bajsbyxor så tar han stöd på med handen i mitt hår - och äckligt nog så tror jag att han hade lite bajs på handen. Så här kommer dagens tips - se till att ungens händer är bajs/kissfria INNAN man börjar hjälpa till överhuvudtaget!!

Utöver det  och på tal om jobb så har jag idag äntligen varit och hämtat ut mina arbetsbyxor som vi får genom jobbet. Provade flera par och fastnade egentligen för ett par i jeanstyg men de var lite konstiga i storleken så det fick bli ett par andra istället. Det känns riktigt bra att ha dem så att man slipper slita på sina egna byxor och kan umgås med barnen utan att tänka på att man blir smutsig för det är faktiskt något som jag tänker på även om jag försöker att inte göra det. Dessutom finns det miljoner fickor på byxorna vilket är helt perfekt!

Under eftermiddagen fortsatte det med Pepsivård då jag trimmade honom lite och badade honom och jag kan glatt meddela att man nu kan föna honom helt utan problem - han ser till och med ut att njuta av det! Det är först nu jag verkligen sitter ner och det ska jag också göra resten av kvällen... ska njuta av en TV-kväll som jag längtat efter hela dagen. Ikväll är det någon svensk film på TV kl 20 som jag tänkte spana in, "Linas kvällsbok" tror jag den heter.

Idag har jag också fått mail från en tjej som vill vara Pepsis dagmatte vilket känns otroligt skönt. Hon ville ha 65kr/dag vilket är 15 kr dyrare än min förra dagmatte men 45kr billigare/dag än hunddagis + att jag nu också bara behöver betala för de dagar dagmatten har honom istället för en fast månadsavgift som det är på hunddagis. Inget är dock bestämt än då jag vill träffa henne först, men hittills verkar allt bra.

Nu är det TVn som väntar, hej på er!

Mina nya arbetsbyxor!


Kommentar:
#1: Linda

Tänkte skriva en rad om önskning på fler bilder nu när du har en ny kamera! :) Skönt med bralls som du inte behöver vara "rädd om".

2009-08-25 @ 22:03:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: