Hakuna Matata

2009-08-13
19:40:55

Fin kamera + fin bok /S
Hej på er!
Nu har jag hunnit testa min nya kamera lite smått och jag tror att jag har gjort ett bra köp! Anledningen till att jag inte kunnat testa den särskilt mycket är för att lilla jag är rätt borta ibland... jag åkte nämligen ut till Tornby för att köpa ett minneskort. Jag gick in på Elgiganten, fick hjälp så jag skulle få rätt sort och hann ända fram till kassan och plocka upp plånboken när jag inser att jag inte har fått med mig mitt kontokort som ligger kvar hemma på vardagsrumsbordet!!!! Jag var så arg på mig själv att jag var tvungen att ringa T och beklaga mig...
Jag kunde i alla fall ta kort men inga av dem sparades ju, men de sekunder som de sparades så att jag kunde se resultatet var tillräckligt för att jag skulle känna mig nöjd med mitt inköp.
Imorgon efter jobbet blir det raka vägen till Elgiganten (igen!) för att köpa det där jäkla minneskortet och sedan raka vägen hem för klockan 15 har jag nämligen bokat klipptid. Det kommer inte bli några drastiska förändringar, bara få bort det slitna. Sen tänkte jag rådfråga dem lite hur jag ska göra för att snyggast få bort utväxten på mina blekta slingor - jag vill nämligen inte göra nya då det sliter så förbaskat mycket att bleka håret. Istället funderar jag på om man ska göra massor med tunna ljusbruna slingor.... men som sagt tänkte rådfråga dem lite när man ändå är där.
När jag varit där så får vi hoppas på att vädret är bra så att jag kan gå ut och testa kameran lite.

Kameran var inte det enda paket jag hade att hämta ut på posten, jag hade nämligen ett paket från CDON som låg och väntade också då jag beställt en bok om rasen Cocker Spaniel. Jag tycker det kan vara lite kul att ha en bok speciellt inriktad på den ras jag äger. Jag har bläddrat lite i den nu och den var faktiskt riktigt bra särskilt kapitlet om trimning av rasen då man fick lite tips. Som vanligt så blir jag ju megasugen på att testa allt jag läst om direkt, men min söta vovve är ju inte här :(


   














Dagens paket!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: