Hakuna Matata

2009-08-25
22:00:12

090825
Det är tisdag kväll, dagarna rinner förbi. Idag tog jag bussen (jag har skämt bort mig med bil den senaste tiden), det var exakt samma personer som sist jag åkte. Jag fick en sån där hemsk känsla av att jag och dessa 30 pers skulle sitta på den där bussen varje dag nästa kommande 30 åren, där varje dag ser likadan ut. Jag vill verkligen inte ha det så. Även fast jag trivs väldigt bra på mitt jobb så ser jag fram emot att förverkliga de drömmar och mål som jag satt upp för mig.

Till helgen ska jag jobba för pappa, som tack ska jag få titta ut en ny dator. Jag tror jag hittat en bra som har allt jag behöver. Jag använder datorn till mycket och min nuvarande börjar bli lite sliten.

Nästa helg är det äntligen dags för resan till Polen. Tyvärr verkar det inte som min syster får följa med (som vanligt). Jag förstår inte hur man som förälder kan jävlas med den andra genom att förstöra för sitt eget barn. Det är helt sjukt. Om jag någon gång blir ensamstående mor (peppar peppar) och jag hindrar mina barn från att se sin far/släkt kan ni väl säga till mig.

Måste förresten berätta om en så söt liten tjej i min grupp på 4 år. Hon är lite av en "Lotta på Bråkmakargatan", lever i sin egen värld. Idag skulle vi måla känslor och sista känslan var förälskelse. Alla barnen ritade hjärtan och blommor. Hon ritade en giraff med små virvlar ovanför. Jag frågade vad det var för virvlar och hon berättade att det var regnmoln för när man är förälskad försvinner solen och regnmolnen kommer fram. En förklaring av förälskelse-känslan jag aldrig hört förut. Barn är bäst.


Kommentar:
#1: Anonym

Kan bara hålla med dig...

Varför straffa barnen????

Kan inte förstå mig på hur sådana föräldrar tänker???

För mig helt obegripligt!!!

2009-08-26 @ 14:25:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: