Hakuna Matata

2009-04-08
15:09:30

Onsdag /S
Hej!
Då var man bilägare... efter en lååååång resa till Uppsala så kom vi till slut fram till säljaren. Vi började med att provköra bilen, något som jag överlät till pappa som gasade på, tvärbromsade och allt annat man nu ska testa. Vid en mack hoppade han ur och skakade hela bilen när han ryckte som attan i railsen och sen studsade han bilen upp och ner för genom att "hoppa" på dragkroken. Han hittade dock inga fel utan var faktiskt lite impad över hur fin den var och hur den gick. Så det var bara att åka tillbaka och skriva under alla papper, en timma senare började vi den låååånga resan tillbaka mot karlstad, mamma och pappa i sin bil, och jag opch T i vår bil. T fick köra första biten (nästan hela biten) som började rätt uselt då vi lyckades med att köra i en fyra mil lång cirkel och efter en ganska lång stund i bilen upptäcka att vi var tillbaka där vi började!!! Men där efter gick resan ganska bra men det var inte helt lätt att följa pappa och själv inte ha en susning om vart man ska, det var lätt att stirra sig blind på hans bil och glömma allt annat som hände runt oss...
Vid halv 1 var vi i alla fall framme inatt och då stupade vi i säng ganska omedelbart. Stackars mamma och pappa skulle ju upp och jobba imorse men jag och T kunde sova ut lite i alla fall. Vi sov dock inte jättelänge utan var färdiga för att åka ner på stan vid halv 11.

Så det blev en runda på stan där både jag och T faktiskt hittade skor! Mina var dessutom prissänka och kostade bara 199kr! Därefter åkte vi hem till T för att hämta lite saker och en hem till mamma och pappa för lite middag. Nu har jag gått runt och plockat lite då det blir födelsedagsfika i eftermiddag för mig och syrrans sambo och sen blir det nog en hel del hockey kan jag tänka mig!

Imorgon hoppas jag på bättre väder så att jag kan städa bilen invändigt och på kvällen åker jag och T ut till Ts föräldrar som är i deras sommarstuga. Fredagen tänkte jag spendera med L om hon har tid och sen tillbaka ut till stugan för påskfirande. Sen har jag bara en ledig dag kvar innan det är dags att åka tillbaka till Linköping på måndag :/
Hoppas ni har haft det bra de här dagarna!

Puss på er...! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: