Hakuna Matata

2008-09-28
21:08:04

Helgen har nått sitt slut! /S

Fet blev en stressig eftermiddag efter det att D lämnat oss. T satte sig för att betala räkningarna men det gick inte så bra då hans betalningsdosa hade dött då batterierna var slut. Så istället för att betala dyrt för nya batterier på Konsum skyndade vi oss att tömma torktumlaren ute i tvättstugan, slänga på oss lite mer normala kläder och hoppade på bussen in mot stan för att sedan åka vidare ut till Tornby.
När klockan var 7 var vi äntligen hemma igen, då hade vi fått i oss en varsin köttbullsmeny på Ikea och köpt både batterier och en massa mat att fylla frysen med. Inte så kul men skönt att storhandlingen är avklarad med tanke på hur stressad T är just nu med en massa plugg så hade det varit svårt att hitta någon annan dag.

I eftermiddag fick jag ett mail ifrån M som berättade att hon var sjuk så jag fick ta hennes lektioner imorgon. Det känns lite halvjobbigt då jag inte har något planerat, men jag ska kolla igenom barnens schema nu och försöka komma på något bra för barnen att jobba med. Måste försöka komma igång med planeringen för mina två kommande ansvarsveckor också, svenskalektionerna har jag tänkt att barnen ska få skriva en bok om sig själva efter det att jag läst boken Vem är annorlunda? I samband med läsningen av den boken kommer jag också har lite värdegrundssamtal och värderingsövningar. I matten skulle jag vilja spela något roligt spel med barnen, jag har ett spel men det är egentligen liiite för lätt för dem så jag ska kolla runt lite. I NOn håller de på med NTA-temat jord så det antar jag att jag kommer få fortsätta med. Det enda jag inte har några idéer till är egentligen SOn. Jag har i och för sig inte sett mentorn jobba något med SO hittills så om jag inte kommer på något så får det helt enkelt vara. Men idéer för vad jag kan hitta på i de olika ämnena är välkomna, och klassen är alltså en 2a som är väldigt svaga när det kommer till skrivning.

Vi hörs imorgon!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: