Hakuna Matata

2008-09-07
11:03:54

Söndag /S
Lördagen gick grymt fort, och då var det ju söndag som tyvärr kommer bli en trist söndag då både jag och T har en del att plugga inför morgondagen.
Vi fick i alla fall en mysig kväll igår, jag lyckades krydda maten precis rätt för en gångs skull så det blev jättegott och till det hade vi vitlöksbröd vilket också var underbart gott!
När jag fått undan all disk så hade T laddat i vardagsrummet med kex, brieost och lite tända ljus. Eftersom både jag och T älskar att se på film så slutade det faktiskt med att vi såg båda filmerna. Jag gillade min film bäst men tyckte även att Batman var ok, men det är inte riktigt min typ av film...

Men idag blir som sagt en trist dag med plugg, sen blir det också en joggingrunda med T och därmed har jag faktiskt lyckats nå mitt mål för denna veckan!

Någon annan som har lite roligare planer än plugg...?


Filmen utspelas 1925 runt den amerikanska fotbollsligan. Dodge Connolly är en skrävlande, och åldrande fotbollshjälte som har bestämt sig för att återigen ta sitt lag till fullpackade arenor. Men efter att laget förlorat sin sponsor ser allt mörkt ut, så Connelly griper efter det sista grässtrået, en ung spelare från ett collegelag, som dessutom är en prisad krigshjälte. Men är han och hans hjältehistoria lite för bra för att vara sann? Den hetlevrade, energiska reportern Lexie Littleton tänker bevisa att så är fallet.


Både jag och Tobias tyckte att filmen var ganska charmig och lite smårolig. Det händer inte jättemycket men jag gillar 20-talet, och jag gillar både George Clooney och Renee Zellweger.



Den är baserad på DC Comics karaktär Batman och filmen är en uppföljare till Batman Begins från 2005. Christian Bale är tillbaka i huvudrollen som Bruce Wayne alias Batman. Batmans primära konflikter i filmen är hans strid mot sin ärkefiende Jokern (Heath Ledger) och hans rivalitet med åklagaren Harvey Dent (Aaron Eckhart) om Rachel Dawes (Maggie Gyllenhaal) kärlek.

Som sagt så är det inte min typ av film, tror inte ens jag sett någon av de tidigare batman-filmerna. Men filmen var ändå helt okej, det enda som störde mig var Batmans röst som kändes helt fel, men det är ju bara petitesser...Jag antar att den innehöll allt en hjältefilm ska innehålla, skurkar, kärlek, good guys, bad guys...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: